گذری بر کارنامه هنری بردلی کوپر، معدن انرژی

کوپر در دهه 90 کارش را با حضور در مجموعه‌هاي تلويزيوني شروع کرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،  به نظرش دنيل دي لوئيس بزرگترين بازيگر دنياست.
 
به نظر مي‌رسد با جنيفر لارنس زوج سينمايي خوبي تشکيل داده است. آنها پس از موفقيت نمايشنامه‌ي نقاط روشن در دو فيلم ديگر هم با يکديگر همبازي شده‌اند: سرنا (سوزان بير) و AMERICAN HUSTLE (ديويد او . راسل).
 
اعلام کرده که تماشاي فيلم مرد فيل نما (ديويد لينچ، 1980) از تلويزيون او را به بازيگري علاقمند کرده است.
 
به زبان فرانسوي آن قدر مسلط است که هنگام اکران خماري: قسمت دوم يک مصاحبه را درباره اين فيلم به طور کامل به زبان فرانسوي انجام داد.
 
مراسم فارغ‌التحصيلي‌اش را به خاطر بازي در فيلم تابستان خيس و گرم آمريکايي (2001) از دست داد.
 
در سال 2011، مجله پيپل او را به‌عنوان جذابترين مرد زنده انتخاب کرد.
 
قبل از آغاز کار به عنوان بازيگر، به آشپزي علاقه فراواني داشت.
 
اپيزود درسهاي زندگي (به کارگرداني مارتين اسکورسيزي) از فيلم داستانهاي نيويورکي (1989)، مکالمه (1974)، جشن (1998) و اتاقک غواصي و پروانه (2007) از جمله فيلمهاي محبوب کوپر به شمار مي‌روند.
 
*مسير شهرت
 
کوپر در دهه 90 کارش را با حضور در مجموعه‌هاي تلويزيوني شروع کرد. در اوايل هزاره جديد بود که وارد سينما شد و در همان دوران بود که با بازي در يکي از نقشهاي مکمل مجموعه تلويزيوني آلياس (که خالق آن جي. جي. آبرامز بود) در کنار جنيفر گارنر (در فاصله سالهاي 2001 تا 2006)، شهرتي براي خود دست و پا کرد.

کم کم چند نقش مکمل در فيلمهايي چون برهم زنندگان عروسي و بله قربان گو به دست آورد و به تدريج خود را در دل سيستم سينماي آمريکا جا انداخت. اما ستاره اقبال برادلي کوپر از سال 2009 درخشيدن گرفت. زماني که موفقيت تجاري و انتقادي قابل توجه خماري و درخشش کوپر در اين فيلم باعث شد تا اين ستاره جذاب سرانجام جاي پاي خود را به عنوان يکي از بازيگران مهم سينماي آمريکا محکم کند.

 از آن به بعد بود که کوپر در چند فيلم مهم بازي کرد تا اين که سال گذشته سرانجام اولين نامزدي اسکار را براي بازي در فيلم نمايشنامه‌ي نقاط روشن به دست آور و پروژه‌هاي آينده او چنين نشان مي‌دهند که موفقيتهاي او فعلا ادامه خواهد داشت.
  
*خصوصيات برجسته
 
چشمان آبي گيرا، چندين بار در نقش آدمهاي از راه منحرف شده (و چه بسار غيرعادي) ولي هنوز جذاب و خواستني ظاهر شده است. اعتماد به نفسي در پس چهره و شيوه رفتارش به چشم مي‌خورد.
 
 *فيلمهاي مهم
 
برهم زنندگان عروسي (ديويد دابکين، 2005)، نيويورک، دوستت دارم (اپيزود آلن هيوز، 2009)، خماري (تاد فيليپس، 2009)، نامحدود (نيل برگر، 2011)، مکاني آن سوي کاجها (درک سيانفرانس، 2012) و نمايشنامه‌ي نقاط روشن (ديويد او. راسل، 2012).
 
*جايزه‌ها
 
نامزد جوايز اسکار، بفتا و گلدن گلوب در رشته بهترين بازيگر مرد نقش اصلي براي فيلم نمايشنامه‌ي نقاط روشن (2012)؛ برنده جايزه بازيگر مرد از جشنواره پالم اسپرينگر براي فيلم نمايشنامه‌ي نقاط روشن.
 
*پروژه‌هاي آينده
 
اخيرا بازي در دو فيلم را به پايان رسانده؛ سرنا (سوزان بير) در کنار جنيفر لاورنس، و AMERICAN HUSTLE، دومين همکاري کوپر با ديويد او راسل در کنار کلي بازيگر معروف ديگر: جنيفر لارنس، کريستين بيل، ايمي آدامز، جرمي رنر، رابرت دونيرو و مايکل پنا. قرار است در فيلم آينده کامرون کرو که هنوز نامش مشخص نيست در کنار اما استون و ريچل مک آدامز بازي کند.

منبع:‌ ماهنامه دنیای تصویر
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار