همکاری اطلاعاتی صهیونیستها با عناصر مسلح در سوریه

گزارشهای منتشر شده در رسانه ها از کمک‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به گروه های مسلح و تروریستی در سوریه حکایت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ رژیم صهیونیستی با دستگاهها و تجهیزات الکترونیکی خود خطوط ارتباطی منطقه غوطه را دچار اختلال کرد تا تروریست ها قادر باشند در عملیاتی غافلگیر کننده با برنامه ریزی آمریکا و عربستان سعودی، نیروهای ارتش سوریه را غافلگیر کنند.

روزنامه لبنانی "السفیر" در گزارشی به قلم "محمد بلوط" نوشت: در جریان نبردهای غافلگیر کننده روز جمعه در خطوط مقدم ارتش سوریه در غوطه شرقی، مسئولان رژیم اسرائیل فعالانه وارد جنگ سوریه شده و به یک طرف جنگ (تروریستها) کمک کردند.

به گفته برخی منابع، مسئولان رژیم صهیونیستی نقشه ها و تصاویر اطلاعاتی و جاسوسی از مواضع ارتش سوریه را به هسته های مخالفان مسلح دادند که از اردن وارد این کشور شده بودند. اعزام این گروه های مسلح به داخل سوریه با هماهنگی سازمان های جاسوسی عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، عناصر مسلح به منظور رسیدن سریع به خط دفاعی اول ارتش سوریه به تجربه مسئولان رژیم صهیونیستی برای قطع خطوط ارتباطی تکیه کردند به حدی که از موج عاملان انتحاری گروه داعش یا جبهه النصره بی نیاز باشند. گروه داعش تنها روز دوم حمله توانست وارد صحنه نبرد شود و همزمان نیروهای بیشتری از یگان های نخبه حزب الله وارد شدند که در کنار ارتش پاتکی را در منطقه آغاز کردند که تا این لحظه در جریان است.

نقش رژیم صهیونیستی در درگیری‌های غوطه بود که باعث آغاز این حملات شد؛ منابع امنیتی اعلام کردند که صهیونیست ها قبل از آغاز دور اول حمله به این منطقه موفق شدند در ارتباطات اختلال ایجاد کنند.

برخی منابع عرب گفتند: اردنی ها اطلاعاتی را درباره این حمله درحال برنامه ریزی به مقامات سوری دادند. اردنی ها زیر فشار زیاد عربستان اجازه دادند که ستون های افراد مسلح از خاک آنها به سمت منطقه غوطه برای اجرای عملیاتی راهبردی به منظور شکستن محاصره این منطقه حرکت کنند.

در این عملیات گروه‌هایی از جریان های هفت گانه موسوم که زیر نظر بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و به سرکردگی زهران علوش سرکرده گروه "جیش الاسلام" فعالیت می کنند، به گروه هایی از عناصر نظامی که از اراضی اردن وارد سوریه شده بودند پیوستند تا بتوانند این عملیات را دنبال کنند.

هرچند ورود اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به جنگ سوریه نتوانست چیزی را در روند جنگ تغییر دهد، اما نشان می دهد که نبردها وارد مرحله ای بسیار دشوار برای تروریست ها و حامیان آنها شده است به گونه ای بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان را وادار کرده است تا به اجبار گزینه خود را تغییر دهد، حتی اگر این مسئله کمک گرفتن از تجربیات رژیم صهیونیستی را ایجاب کند.
 کمک گرفتن بندر بن سلطان از تجربیات رژیم صهیونیستی در جنگ با ارتش سوریه سؤالاتی را در مورد هماهنگی عربستان با این رژیم مطرح می‌کند.

این امر همچنین از رقابت بندر بن سلطان با زمان برای تغییر موازنه قدرت نظامی حکایت دارد چرا که تا برگزاری اجلاس ژنو 2 در 22 ژانویه آینده چیزی نمانده است.  موازنه ای که همچنان کفه ترازوی آن به نفع ارتش سوریه است.

آمار نهایی تلفات عملیات نظامی تاکنون روشن نشده است اما هشت نفر از فرماندهان تروریست گروهک موسوم به "الحبیب مصطفی" فقط در حمله اول به هلاکت رسیدند، و از گروه تروریستی لواء الاسلام نیز در روز اول 50 نفر کشته شدند، و 20 جنگجوی سعودی نیز در دو روز اول به هلاکت رسیدند.برخی گزارش ها نیز از هلاکت بیش از 400 نفر از افراد مسلح در دو روز پیش حکایت دارد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار