نگاهی بر کارنامه هنری میشل ویلیامز

اولين بازي ويليامز در اپيزودي از يك سريال تلويزيوني به نام ساعت كهر بود که آن زمان 13 سال داشت.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، ویلیامز که بيشتر اوقات فراغت‌اش را به كتاب خواندن مي‌گذراند و كلكسيونر كتاب‌هاي ناياب است. مثلا نسخه‌اي چاپ اول كتاب گتسبي بزرگ را دارد.

مجله ELLE در سال 2003 او را در فهرست «25 ستاره‌ي زن جديد جذاب و جوان و با استعداد» جاي داد.

ويليامز به مدت 3 سال از 2004 تا 2007 شريك زندگي هيث لجر همبازي‌اش در فيلم كوهستان بروكبك بود و از او دختري 8 ساله به اسم ماتيلدا رزلجر دارد.

جيك جيلنهال و بيزي فيليپس پدرخوانده و مادر خوانده دخترش ماتيلدا هستند.

ابتدا قرار بود ولنتاين غميگن در كاليفرنيا فيلمبرداري شود. اما چون ميشل مي‌خواست براي مراقبت از دخترش به خانه‌اش در نيويورك نزديك باشد محل تصويربرداري به بروكلين نيويورك منتقل شد.

كاترين هپبورن يكي از هنرپيشه‌هاي محبوب اوست.

مسير شهرت

ميشل در سن 10 سالگي مجذوب وشيفته تئاتر شد و وقتي نمايش تام ساير را روي صحنه ديد، اطمينان پيدا كرد كه در آينده بازيگر خواهد شد. بعد از آن به لس آنجلس رفت و در 15 سالگي براي اينكه خودش را وقف بازيگري كند، تصميم گرفت مدرسه را رها كند و به شكل مكاتبه‌اي به ادامه تحصيل بپردازد. ميشل فعاليت بازيگري‌اش را ايفاي نقش‌هاي كوچك و كم اهميت در سريال‌هاي تلويزيوني آغاز كرد. تا آينكه در 18 سالگي با بازي در نقش جين ليندلي، بدگرل سريال داوسن (1988) به شهرت رسيد و طي چند سال بعد در فيلم‌هايي قابل توجه مانند سرزمين فراواني (ويم وندرس 2004) در نقش اصلي حضور يافت.

اما موفقيت واقعي ميشل در سال 2005 اتفاق افتاد و بازي او در فيلم كوهستان بروكبك به كارگرداني آنگ لي نام‌اش را بر سر زبان‌ها انداخت. اين فيلم براي او نامزدي اسكار و گلدن گلوب و بفتاي بهترين بازيگر نقش مكمل زن را به همراه داشت. ميشل در سال‌هاي بعد در فيلم‌هاي برجسته هاليوود مثل جزيزه‌ي شاتر و ولنتاين غمگين خوش درخشيد. اما بخش بزرگي از شهرت و موقيت و اعتبار جهاني‌اش را با بازي در نقش مريلين مونرو در فيلم هفته‌ي من با مريلين به دست آورد.

فيلم‌هاي مهم

مامور ايستگاه (2003)،‌ سرزمين فراواني (2004)، كوهستان بروكبك (2005)، سينكداكي،‌ نيويورك (2008)، ‌وندي و لوسي (2008)، ولنتاين غمگين (2010)، جزيره‌ي شاتر (2010)، ميانبر ميك (2010)، هفته‌ي من با مريلين (2011)، اين والس را درياب (2011) و آزكبير و قدرتمند (2013).

جايزه‌ها

نامزد جايزه‌ي انجمن بازيگران براي بازي برجسته براي مامور ايستگاه (2003)، نامزد بهترين بازيگر زن از جوايز فيلم مستقل اسپريت براي سرزمين فراواني (2004)، بهترين بازيگر مكمل زن انجمن منتقدان فيلم براي كوهستان بروكبك (2005)، نامزد جوايز اسكار، بفتا، گلدن گلوب، جوايز مستقل اسپريت، ‌و جايزه‌ي انجمن منتقدان و جوايز مستقل اسپيريت براي بازي در نقش اول زن ولنتاين غمگين (2012) در رشته بهترين ابزيگر نقش اول زن براي هفته‌ي من با مريلين، نامزد اسكار و بفتاي بهترين بازيگر نقش اول زن براي هفته‌ي من با مريلين (2012).

پروژه‌هاي آينده

درام جنگي سوئيت فرانسوي به كارگرداني اسئول ديب (2014).

منبع:‌ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص
برچسب ها: درام ، فیلم ، جایزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار