معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم:

نگاه ما به دانشگاه‌ها ایجابی است نه سلبی/ دانشگاه‌ها عرصه نقد و پرسش‌گری و خودسازی

نگاه ما به دانشگاه‌ها یک نگاه ایجابی است نه سلبی تا دانشجویان بتوانند حرکتی رو به جلو همراه با پیشرفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،‌ سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در اولین نشست مطبوعاتی که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید معطوف به افکار اجتماعی باشد چنانچه پیوندهای گروه‌های مختلف در جامعه باید افزایش یابد تا مسیر پیشرفت تحقق بیشتری یابد. 

وی افزود: دانشگاه عرصه‌ای برای نقد، پرسش‌گری و خود سازی است و پیام‌های نو باید به بخش دیگر جامعه منعکس شود. 

هاشمی با بیان این مطلب که نگاه ما به دانشگاه یک نگاه ایجابی است نه سلبی است، تصریح کرد: باید نگاه و ایده‌های مختلف دانشجویان و دانشگاهیان در قالب قانون نهادینه شود و نگاه ما به دانشجویان و حرکت رو به جلوی آن‌ها ایجابی است نه سلبی. 

 هیچ نشریه‌ای با برخورد سلبی مواجه نمی‌شود
هاشمی در ادامه گفت: دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی یک فرصت مغتنم است و ما در برخورد با نشریه‌های دانشجویی نگاه سلبی نداریم مگر اینکه خلاف قانون باشد. 

حرکت کرسی‌های آزاد اندیشی به سمت دانشگاه اسلامی

وی در ادامه اظهار داشت: هدف ما در دانشگاه ایجاد یا تقویت فضای آزاد اندیشی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: گمانم بر این است که فضای آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بخشی از نظام است و حرکت کرسی‌های آزاد اندیشی نیز به سمت دانشگاه اسلامی است. 

وی در خصوص منشور حقوق دانشجویی تصریح کرد: نگاه ما تقویت قانون است و دانشجویان از بدوع ورود به دانشگاه باید در موضع رسمی خود حقوق خود را احساس کنند چرا که این حقوق انگیزه و نشاط دانشجویان را افزایش می‌دهد هم اکنون منشور حقوق دانشجویی در چارچوب مدون تدوین و به مدیران دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. 

وی در ادامه در خصوص مسکن مهر دانشجویی تصریح کرد: آنچه مورد تاکید است بررسی وضعیت مسائل رفاهی در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی است که قطعا در این امر کمبودهایی وجود دارد و مورد پیگیری و بررسی مسئولان قرار دارد. 

وی در پایان به برنامه‌های ۱۶ آذر اشاره کرد و گفت: روز ۱۶ آذر یکی از نمادهای برجسته دانشجویی است و معاونت فرهنگی وزارت علوم نیز عمده فعالیت‌های خود را با توجه نزدیکی به این روز اختصاص داده است چنانچه از رئیس جمهور نیز برای حضور در دانشگاه در این روز دعوت به عمل آمده و همچنین تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز ۱۶ آذر بر مزار شهدای این روز حضور به عمل می‌رساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار