تازه هاي فناوري؛

نمایش همزمان چند تصویر در یک "صفحه نمایش"

آیا وقت آن رسیده است که هر یک از اعضای خانواده با استفاده از یک تلویزیون و همزمان برنامه دلخواه خود را تماشا کنند ؟ نمایش همزمان چند فیلم در یک "صفحه نمایش" به صورت سه بعدی !!!

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛  اگر شما فناوری های سه بعدی رو دنبال کرده باشید حتما به نوآوری سونی که در یک صفحه نمایش سه بعدی دو تصویر به نمایش گذاشته بود را دیده اید. که به نظر کار بسیار شگفت انگیزی است. درست است که سونی از این فناوری در بازی های سه بعدی خود استفاده کرده است ولی می توان از آن در زمانی که پدر خانواده می خواهد اخبار مشاهده کند و پسر علاقمند به مشاهده فیلم خود است و دختر کوچک خانواد می خواد برنامه شبکه پویا را نگاه کند، اینجاست که نیاز این فناوری به شدت احساس می شود. تنها نکته ای که شاید مشکل ساز شود صدا باشد. 
در بررسی های که انجام داده ایم متوجه نشدیم که سونی چگونه این مشکل را برطرف کرده است.
اما چگونه شرکت های بزرگ در یک صفحه نمایش سه بعدی چند تصویر را به نمایش می گذارند و هر کدام از افراد فقط یک تصویر را می بینند ؟
نحوی ایجاد دو تصویر در یک صفحه نمایش سه بعدی به این صورت است که هر تصویر فریم های خود را دارند و در هر لحظه از یک تصویر دو فریم نمایش داده می شود حالا چون دو تصویر نمایش داده می شود در لحظه 4 فریم نمایش داده می شود که فرکانس این تصاویر یک گروه به صورت عمودی و دیگری به صورت افقی است که هر کدام دارای فرکانس مشخص است. که عینک ها فقط یک فرکانس را از خود عبور می دهد و تصویر دیگر فیلتر می شود و بدین صورت هر فرد فقط تصویر خود را می بیند و فرد دیگر نمی تواند آن را مشاهده کند.
برای مثال در تصویر زیر فقط یک موج از شیشه عینک عبور می کند و موج دیگری فیلتر می شود.
 

با استفاده از تغییر فرکانس و خاصیت Polarized می توان تعداد فیلم های بیشتری را همزمان نمایش داد که این به صورت نظری درست است ولی برای پیاده سازی باید بر روی سرعت فریم ها و ... کار شود تا کیفیت فیلم ها کاهش پیدا نکند.

گزارش از حسین جاهدی


امتياز تحريريه دريچه فناوري اطلاعات به این مطلب:


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار