ماکزیمم "کمبودهای دارویی" ۱۰۰ قلم است

عضو هیئت مدیره انجمن علمی داروسازان با اشاره به اینکه بانک مرکزی بهتر از سال گذشته ارز برای دارو اختصاص می‌دهد، گفت: باید تا سقف بودجه ارزی گرفته شود تا بتوانیم مواد اولیه را وارد کنیم.

دکتر سید جمال سعید واقفی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: وضعیت مناسبتری را به نسبت سال گذشته در حوزه دارویی کشور مشاهده می‌کنیم و میزان کمبود اقلام دارویی ماکزیمم به ۱۰۰ قلم می‌رسد. 

وی افزود: این در حالی است که سال ۹۱ ارزی به دارو اختصاص داده نمی‌شد و میزان کمبود‌ها وحشتناک بود. 

وی با بیان اینکه "ارز" ویژه با نرخ مرجع دارو خرج مواد و کالاهای دیگر می‌شد، خاطرنشان کرد: اگر ذخایر پیش‌بینی شده سازمان غذا و دارو نبود وضعیت اسفناکی را در بازار دارویی مشاهده می‌کردیم که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان امر توانستیم بازار دارویی را کنترل و نیاز به بیماران را تامین کنیم. 

دکتر واقفی عضو هیئت مدیره انجمن علمی داروسازان به توان بالای متخصصان داخلی در صنعت داروسازی اشاره کرد و گفت: برای تولید ماده اولیه در داخل کشور کارخانجات اقداماتی انجام داد‌ه‌اند که روند رو به رشدی را نشان می‌دهد که می‌توان ماده اولیه تولید دارو‌ها را در داخل تولید کرد که این امر خروج ارز را در کشور کاهش می‌دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار