در دیدار نخست‌وزیر امارات؛

"ظریف" سفرهای منطقه‌ای را نشانه جدیت طرفین در تقویت پایه‌های روابط دانست

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر امارات سفرهای متقابل را نشانه جدیت طرفین در تقویت پایه‌های روابط دانست و این مناسبات را به نفع دو کشور و منطقه برشمرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز در رأس هیئتی به امارات سفر کرد در ادامه دیدارهایش با مقامات این کشور با شیخ محمد بن‌راشد نخست‌وزیر، وزیر دفاع و حاکم دبی به دیدار و به رایزنی پرداخت.
 
ظریف در این دیدار با اشاره به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی موجود در ایران و امارات عنوان کرد که امکان گسترش فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک وجود دارد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که دو کشور از این ظرفیت‌ها در راستای گسترش و حفظ منابع متوازن دو طرف بهره‌برداری کنند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه روابط تهران و ابوظبی در مسیر خوبی قرار دارد، عنوان کرد: تلاش ما این است که در دولت جدید این روابط را بیش از گذشته توسعه دهیم و امیدواریم با حمایت شما بتوانیم این مناسبات را در راستای منافع مشترک قرار داده و حداکثر استفاده را از فرصت‌‌ها ببریم.
 
وزیر خارجه سفرهای متقابل را نشانه جدیت طرفین در تقویت پایه‌های روابط دانست و این مناسبات را به نفع دو کشور و منطقه برشمرد.
 
ظریف با تأکید بر اینکه منطقه خلیج فارس در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد، امنیت، ثبات و آرامش هر یک از کشورهای منطقه را امنیت، ثبات و آرامش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما آماده همه گونه همکاری‌های دوجانبه، چند جانبه و منطقه‌ای با همه کشورهای منطقه هستیم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نگرانی از افراط‌گرایی و فتنه طائفی در منطقه تأکید کرد، باید با کمک هم مانع از رشد این پدیده شوم شویم.
 
ظریف سلام‌ها و آرزوهای گرم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را به حاکم دبی ابلاغ و دعوت رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور کشورمان از شیخ محمد بن راشد برای سفر به ایران را تکرار کرد.
 
نخست وزیر امارات نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از انجام توافق اولیه بین ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: نگاه ما به آینده مثبت است و می‌توانیم حجم تجارت بین دو کشور را افزایش دهیم.
 
شیخ‌محمد بن‌راشد با بیان اینکه ما با تهدیدات و فشارهای مشترک مواجه بودیم، یادآور شد: اما همواره تأکید داشته‌ایم که سال‌های زیادی به صورت مسالمت‌آمیز در کنار ایران زندگی کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه رابطه با ایران همواره خوب و پایدار بوده، عنوان کرد: باید تلاش کنیم که با رفع هرگونه موانعی این روابط را تقویت کنیم.
 
گفتنی است؛ در این دیدار وضعیت ایرانیان مقیم امارات نیز مورد توجه طرفین قرار گرفت.
 
برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر محورهای گفتگوهای ظریف با نخست وزیر امارات بود.
 
وزیر خارجه، وزیر دربار دبی، ولی‌عهد، نایب رئیس کشور و مشاوران عالی نیز در این دیدار حضور داشتند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، امارات ، سفر ، منطقه ، دبی ، ابوظبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار