قم/

وضعیت سران فتنه بسیار فراتر از بدهکاری است

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: وضعیت سران فتنه از بدهکاری هم فراتر رفته است؛ اینکه در حکومت اسلامی براندازان نظام به حیاط خود ادامه می‌دهند نهایت رافت اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمود رجبی در واکنش به اظهارات اخیر محمدرضا خاتمی که «از طلب سال 88 گذشتیم»، اظهار داشت: آقای جنتی در خطبه نماز جمعه مطالب خوبی را در مورد فتنه‌گران 88 و سران آن بیان کردند که نظام ما با کسانی که در فتنه 88 فعال بودند با نهایت مدارا و عفو اسلامی برخورد کرد.

وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، این حرکت براندازانه بود ولی عده‌ای ناآگاهانه و عده‌ای نیز آگاهانه وارد این حرکت شدند ولی آن‌هایی که آگاه نبودند در ادامه مسیر برای آن‌ها و همچنین تمام ملت شفاف شد که دشمنان ما پشت این حرکت هستند.

قائم مقام موسسه امام خمینی یادآور شد: در هر نظام دیگری نیز اگر علیه آن کسانی در مقام براندازی و یا کمک به براندازان بودند حکم آن‌ها مسلم و مشخص بود همانطور که در نظام اسلامی هم مشخص است و کسانی مثل خاتمی نه تنها طلبی ندارند بلکه همه کسانی که در جرگه طراحی براندازی به نظام و کمک یا هدایت آن‌ها بودند نیز به نظام بدهکار هستند.

وی افزود: یک چنین افرادی ادعای طلب‌کاری را مطرح می‌کنند تا مردم را فریب داده که ما حقی داشتیم و به ما ظلم شد؛ در صورتی که این افراد به نظام ظلم کردند و ظلم به نظام نیز ظلم به همه ملت و اسلام است و تکلیف این افراد هم مشخص است.

حجت‌الاسلام رجبی اظهار داشت: اگر نظام می‌خواست آنچه حکم واقعی آن‌هاست انجام دهد همان حکمی است که آیت‌الله جنتی عنوان کردند؛ ایشان فقیه و مجتهد مورد تایید امام و رهبری و بزرگان حوزه علمیه است.

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: وضعیت سران فتنه از بدهکاری هم فراتر رفته است؛ حکومتی که مردمی است و با آرای 98 درصدی شکل گرفته و اگر در آن عده‌ای به براندازان نظام کمک کنند حکمشان معلوم است و الان اگر این افراد به حیاط خود در جامعه ادامه می‌دهند نهایت رافت اسلامی است که با این افراد برخورد شد.

وی یکی از دلایل مطرح شدن این سخنان را عدم برخورد قاطعانه اعلام کرد و گفت: بدون شک اگر قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شد چنین جراتی پیدا نمی‌کردند که اینگونه با نظام و مردم صحبت کنند اما این تنها عامل نیست و باید در بین مردم نیز نسبت به آن‌ها روشنگری صورت گیرد زیرا فتنه خود نشان داد که مردم ما فهیم هستند و می‌فهمند که این عکس‌العمل‌ها نشان از رویارویی آن‌ها با ملت است./س

برچسب ها: قم ، وضعیت ، سران فتنه ، بدهکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.