شهرکرد/

پیشرفت فیزیکی 20 درصدی طرح انتقال آب سبزکوه به چغاخور

استاندار چهارمحال و بختیاری میزان پیشرفت طرح انتقال آب سبزکوه به چغاخور را 20 درصد عنوان کرد.

قاسم سلیمانی در دیدار از مراحل ساخت تونل انتقال آب سبزکوه به چغاخور گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های اخیر و بحران کم آبی و مشکلات تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در استان چهارمحال و بختیاری شتاب بخشی به اجرای طرح های انتقال آب این استان ضروری است.
وی افزود: این طرح با هدف تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت، استفاده بهینه از قابلیت های منابع آب و خاک و حفظ گونه های گیاهی منحصر به فرد اجرا می شود.
سلیمانی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش اعظم اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از فروش اوراق مشارکت تامین می شود، مسئولان استان چهارمحال و بختیاری برای سرعت بخشی به اجرای این طرح تلاش کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم اکنون ترخیص نشدن دستگاه حفاری
TBM از گمرک بندرعباس مهم ترین مشکل کند شدن این طرح است و باید مشکلات اداری ترخیص این دستگاه در اسرع وقت پیگیری شود.
مدیرآب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: این طرح از سال 1389 آغاز شده و پیش بینی اولیه برای اجرای آن سه ساله بوده است.
محمدعلی مصطفوی افزود: در برآوردهای اولیه 630 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون سه کیلومتر از حفر تونل انجام شده، طول تونل انتقال این طرح را 10 هزار و 600 متر عنوان کرد.
مصطفوی اظهار داشت: حجم آب سبزکوه 73.6 میلیون مترمکعب است که 55.9 میلیون مترمکعب از این میزان آب در این طرح به چغاخور انتقال می یابد.
مدیرآب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری با تشریح اینکه این تونل یک هزار و 600 متر پائین تر از سطح زمین قرار دارد، گفت: اجرای این نمونه طرح انتقال آب در خاورمیانه منحصر به فرد است.
استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه معاونان استانداری، مدیران استانی و شهرستان بروجن از طرح های عمرانی این شهرستان دیدار و مشکلات اجرای این طرح ها را بررسی کردند./س
برچسب ها: پیشرفت ، طرح ، انتقال ، آب ، سبزکوه ، چغاخور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.