قم/

جنبش دانشجویی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر گفت: تا زمانی که ساز و کار حاکم در نظام جهانی به سمت برابری و عدم استکبار و نفوذ قدرت‌های بزرگ نرود جنبش دانشجویی زنده است و رو به جلو حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،حسین معین‌آبادی  با تبیین حادثه 16 آذر بیان داشت: سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با اسامی شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا در اعتراض به خطر ورود نیکسون به ایران دست به اعتراض و اعتصاب زدند.


وی افزود: این دانشجویان پس از اعتراض و اعتصاب با برخورد شدید دژخیمان شاه رو به رو شده و پس از درگیری به شهادت رسیدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر با تبیین هدف قیام دانشجویان در این روز بیان داشت: دانشجویان در این روز به ظلم‌ستیزی و مبارزه با استبداد داخلی و استکبار خارجی در دوران تندروهای جمهوری‌خواه به ریاست آیزن هاور در آمریکا پرداختند.

وی با بیان اینکه مبارزه دانشجویان علیه یک دولت دست‌نشانده داخلی صورت گرفت تصریح کرد: دولت وقت ایران، یک دولت دست نشانده و هماهنگ با آمریکا بود و آثاری از یک دولت ملی در ایران وجود نداشت و این مسئله موجب شد جنبش دانشجویی ادامه یابد.

معین‌آبادی ادامه داد: تا زمانی که در حوزه سیاست خارجی‌، کودتا، نفوذ و ترور علیه مردم و کشورهای جهان سوم ادامه دارد این جنبش نیز به قوت خود باقی است.

وی ابراز عقیده کرد: در عرصه خارجی هنوز روحیه و رسالت دانشجویی باقی است و تا زمانی که ساز و کار حاکم در نظام جهانی به سمت برابری و عدم استکبار و عدم نفوذ قدرت‌های بزرگ نرود جنبش دانشجویی زنده است و رو به جلو حرکت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر خاطرنشان کرد: باید به شور دانشجویی احترام گذاشت و در راستای بهبود وضعیت عمومی داخل و خارج کشور بهره ببریم./س
برچسب ها: قم ، جنبش ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.