کرمان؛

دانشگاه شهید باهنر کرمان با 5 پژوهشکده تخصصی

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان 5 پژوهشکده تخصصی و 14هزار دانشجو دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان؛ محمد جواد فدایی در سمینار علمی و فناوری کرمان که در سالن اجلاس سعدی در برج میلاد برگزار شد گفت:در استان کرمان 118مکز اموزش عالی داریم که این مراکز شامل دانشگاههای وابسته به پیام نور،آزاد،فنی وحرفه ای و جامع علمی و کاربردی و باهنر و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

وی با اشاره به تعداد 2 هزار رشته تحصیلی در استان کرمان افزود:5درصد جمعیت استان دانشجوها هستند که در شهر کرمان 11درصد است اگر مقایسه کنیم در بین دیگر استانهای همسایه کرمان جز استان های دانشگاهی جنوب شرق است.

وی با گرامی داشت یاد افضلی پور بنیان گذار این دانشگاه گفت:این دانشگاه در سال 51مجوز تاسیس گرفت ودر ابتدای امر با 90دانشجو کار خودرا آغاز کرد.

دانشگاه شهید باهنر 11دانشکده دارد 5پژوهشکئده دارد دانشگاهی جامع است و همه رشته ها و دانشکده ها را دارد ، فدایی بااعلام این مطلب تصریح کرد:دانشگاه باهنر کرمان 650عضو هیئت علمی دارد که10درصد استاد تمام 50درصد استاد یار و 15درصد مربی آموزشی هستند و جز دانشگاههای رتبه اول کشور دراین بخش است.

وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را 14هزار دانشجوعنوان کرد و گفت: 70درصد این دانشجویان در کارشناسی و 25درصد درمقطع ارشد مشغول تحصیل هستند.

فدایی با تاکید بر اینکه دوره های کارشناسی این دانشگاه کاهش داشته اما در بخش دکترا و ارشد رشد داشته ایم، خاطرنشان کرد: 2هزار دانشجوی دختر و همین تعداد پسر در خوابگاههای وابسته به دانشگاه اسکان دارند .

وی یاد آور شد:7تشکل سیاسی اسلامی دانشجویی و 53انجمن علمی و 13کانون فرهنگی نیز دراین دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ازجمله پژوهشکده های این دانشگاه را پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران وپژوهشکده صنایع معدنی وسنگ آهن گل گهر ،پژوهشکده محیط زیست و انرژی ، پژوهشکده باغبانی دانست.

وی شمار فارغ تحصیلان این دانشگاه را از ابتدای تاسیس تاکنون حدود 66هزار نفر اعلام کرد وخاطر نشان کرد: 16اختراع ثبت شده نیز ماحصل کار اعضای هیئت علمی دانشگاه است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.