کرمان/

کاهش 40 درصدی مصرف سم در کرمان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان از کاهش 40 درصدی مصرف سموم کشاورزی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد صفوی در سومین همایش ملی مدیریت کنترل آفات که در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان در حال برگزاریست ، با اشاره به اینکه بیشترین گلخانه های ایران در جنوب استان کرمان واقع شده است ، افزود: مصرف سموم کشاورزی از یک میلیون و 500 هزار تن در سال 89 به زیر 600 تن کاهش یافته است.

وی استفاده نکردن کشاورزان از نیروهای متخصص واهل علم را یکی از مشکلات این حوزه عنوان وتصریح کرد: در سال 89 یک هزار و134تن سم به دلیل نا آگاهی کشاورزان در شمال استان و 60درصد همین مقدار در جنوب استان کرمان استفاده شده است .

صفوی از توزیع سموم کشاورزی با نسخه گیاه پزشکی در استان کرمان خبر داد و افزود: این امر به تازگی آغاز شده است و نیاز به حمایت مسئولان دارد .

وی مصرف بالای سموم را تهدیدی برای آب و خاک دانست و خاطر نشان کرد: کود دادن به گیاه باید به صورت علمی باشد چرا که باقی مانده کود و سم در خاک جمع ویا به سفره های آب زیر زمینی وارد می شود.

صفوی با بیان اینکه 810 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و 450 هزار هکتار از باغات در شمال استان کرمان وجود دارد ، گفت: 310 هزار هکتار باغات پسته ، 65 هزار هکتار نخیلات و48 هزار هکتار محصولات زراعی در شمال استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه های استان کرمان هزار و500 هکتار است، افزود: در جنوب استان کرمان 400 هکتار سطح زیر کشت برای صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک قرار دارد.

صفوی یاد آور شد: هزار و100نفر از اعضای نظام مهندسی کشاورزی گیاه پزشکی در باغها و زمینهای زراعی استان کرمان نظارت می کنند.

سومین همایش ملی مدیریت کنترل آفات از دیروز در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز شده است و تا پایان امروز ادامه دارد./ش


برچسب ها: کاهش ، سم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.