کرمان/

تنها نیم درصد از واحدهای بزرگ با دانشگاه ارتباط دارند

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان هزار و 526 واحد صنعتی وجود دارد ، افزود: متأسفانه حدود نیم درصد از واحدهای بزرگ با دانشگاه ارتباط دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد جواد فدایی در دومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه افزود: تعامل صنعت و دانشگاه موضوع مهمی است که علاوه بر کشورهای در حال توسعه ، برای کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نیز اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه تعامل صنعت و دانشگاه ضروری است ، خاطرنشان کرد: صنعت بدون بهره از دانش محکوم به زوال و دانش بدون کاربرد نیز بی ارزش است.

فدایی به ارائه ی گزارشی در مورد ارتباط دانشگاه شهید باهنر با صنایع استان پرداخت و تصریح کرد: این دانشگاه طرح های متعددی در صنایع مس و معادن اجرا و مسائلی را حل کرده و پیشنهادهای خوبی برای افزایش تولید در صنایع داشته است.

وی یادآور شد: به رغم فعالیت های انجام شده، آمار نشان می دهد هنوز تعامل بین دانشگاه و صنعت خیلی ضعیف است.

فدایی گفت: در سال 92 در دانشگاه شهید باهنر 31 طرح تحقیقاتی با خارج از دانشگاه انجام شده که با این آمار تنها چهار درصد از ظرفیت علمی این دانشگاه در صنعت استفاده شده و این قراردادها تنها با سه واحد صنعتی بوده است.

وی افزود: در مجموع موضوع تعامل صنعت با دانشگاه موضوع تازه ای نیست ، بلکه موضوعیست که در اکثر کشورها انجام شده و باید روی آن کار کرد./س


برچسب ها: دانشگاه ، باهنر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.