مخالفت "ساف " با امضای هرگونه توافقنامه موقت با رژیم صهیونیستی

سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با امضای هرگونه توافقنامه موقت با رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا اخیرا از احتمال امضای توافقنامه موقت بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی خبر داده بود، "ساف" در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و ششمین سالگرد اولین انتفاضه فلسطین (انتفاضه سنگ ) اعلام کرد: ملت فلسطین در بیست و ششمین سالگرد انتفاضه سنگ مخالفت خود را با هر گونه توافقنامه‌ای که باعث تضییع حقوقش شود ، اعلام می کند و می خواهد که کشور مستقل خود را به پایتختی قدس تشکیل دهد.

ساف اعلام کرد : ملت فلسطین شهدا ، مجروحین و اسرای زیادی را تقدیم کرده است و هرگز فریب تلاش‌های به اصطلاح زیرکانه برای امضای توافقنامه های موقت یا ناقض را نخواهد خورد؛ توافقنامه‌هایی که نتیجه ای جز به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر و محروم کردن ملت فلسطین از حقوق خود نخواهد داشت .

رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین روز 29 ژوئیه (جولای) 2013 مذاکرات سازش را پس از 3 سال توقف ازسرگرفتند. تشکیلات خودگردان سال 2010 این مذاکرات را در اعتراض به تداوم شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن و قدس که مغایر با قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است، متوقف کرده بود .

بیانیه ساف حاکیست : ملت فلسطین طرح‌هایی را که شامل به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر و تقسیم اراضی فلسطین ، غصب دره اردن (منطقه ای مرزی در شرق کرانه باختری رود اردن)  و قدس و لغو حق بازگشت آوارگان باشد ، نخواهد پذیرفت .

حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی ساف در مصاحبه با رادیو صدای فلسطین گفت : اسرائیل می‌خواهد با امضای یک توافقنامه، غصب آب و خاک فلسطین را تثبیت کند  .

حسن عصفور وزیر سابق امور سازمان های غیردولتی تشکیلات خوگردان فلسطین نیز طرح اوباما را توطئه ای جدید علیه ملت فلسطین توصیف کرد .

گروه‌های فلسطینی محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان را برای متوقف کردن مذاکرات سازش و تلاش برای عضویت فلسطین در سازمان های بین المللی زیرفشار گذاشته‌اند زیرا فلسطین سال 2012 به عنوان عضو ناظر سازمان ملل متحد پذیرفته شد و متعاقباً می‌تواند به عضویت سازمان‌های بین المللی درآید.

ابومازن با آمریکا توافق کرده است که مذاکراتش با رژیم صهیونیستی 6 ماه یا 9 ماه به طول بکشد . 

اوباما در نشست مؤسسه بروکینگز در واشنگتن گفته بود : اگر توافقنامه‌ای اولیه در سال آینده (2014) امضاء شود ، کارها و جزئیات زیادی باقی می‌ماند که باید به آن پرداخت و زمینه امضای چنین توافقنامه‌ای فراهم است  .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار