ایزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا بر تداوم تحریم‌های نفتی و بانکی ایران اصرار دارد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در متن توافق‌نامه ژنو آمده است که تنها تحریم‌های هسته‌ای برداشته می‌شود و باید توجه داشت تحریم‌هایی که ایران را دچار مشکل کرده تحریم‌های نفتی و بانکی است.

"فؤاد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره موضوع تحریم‌های ایران و بحث لغو شدن یا نشدن آن گفت: در متن توافق‌نامه ژنو آمده است که تنها تحریم‌های هسته‌ای برداشته می‌شود و باید توجه داشت تحریم‌هایی که ایران را دچار مشکل کرده تحریم‌های نفتی و بانکی است.
 
وی ادامه داد: در جلسه‌ی "hearing" یا استماع که در 3 اکتبر، 11 مهر در کمیسیون روابط خارجه سنای آمریکا برگزار شد، یکی از سناتورها از "وندی شرمن" این سوال را پرسید که با توجه به مذاکرات هسته‌ای ایران آیا این موضوع مطرح خواهد شد که تحریم‌های نفتی و بانکی برداشته نمی‌شود؟
 
ایزدی افزود: شرمن در پاسخ به این سوال اشاره کرد که تحریم‌های اصلی باقی خواهد ماند، در دو هفته اخیر نیز شاهد هستیم مقامات آمریکایی بر ادامه پیدا کردن تحریم‌های اصلی تاکید کردند.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در متن توافق‌نامه قید کردن واژه هسته‌ای در کنار تحریم‌ها بسیار مهم و استراتژیک است زیرا اگر قید نشود، به منظور برداشته شدن تحریم‌های کلی است و اگر واژه هسته‌ای ْآورده شود بر اساس نوع ادبیاتی که در متن قانون تحریم وجود دارد، تحریم های اصلی برداشته نمی‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جان کری در جلسه استماع 10 دسامبر بارها به این نکته اشاره کرد که غنی سازی ایران مشروط به توافق طرف مقابل است و تحریم‌های اصلی برداشته نخواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دست ، آمریکا ، تحریم ، نفت ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار