ظریف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لاوروف مطرح کرد:

نقش مثبت روسیه در مذاکرات هسته‌ای و جلوگیری از بروز بحران در منطقه

وزیر امور خارجه ایران گفت: نقش روسیه به عنوان یکی از اعضای مهم 1+5 و دوست ایران در این گروه نقش برجسته‌ای بوده و من در گفتگوها از جناب آقای لاوروف به خاطر این نقش شخصا تشکر کردم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"محمد‌جواد ظریف"، وزیر امور خارجه کشورمان، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: ابتدا از طرف همکاران به آقای لاورف وزیر خارجه فدراسیون روسیه و دوست قدیمی‌ام و هیئت همراه وی خوش‌آمد می‌گویم.
 
وی افزود: روابط ایران و فدراسیون روسیه روابطی مبتنی بر روابط مشترک و اساسی دو کشور در جهت تقویت ثبات در منطقه و کمک به حفظ صلح بین‌المللی است.
 
ظریف تصریح کرد: این روابط، روابطی درازمدت و اساسی است و در ماه‌‌های گذشته پس از دیدار دکتر روحانی و پوتین و مکالمه تلفنی دو رئیس‌جمهور گسترش بیشتری پیدا کرده است.
 
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تماس‌های بین وزرای خارجه و سایر اعضای کابینه سبب گسترش روابط‌ دو کشور شده است.
 
ظریف افزود: امیدواریم این رفت و آمدها زمینه‌های همکاری‌های گسترده‌تر در حوزه‌های مختلف در جهت منافع دو کشور باشد.
 
وی با اشاره به نقش موثر روسیه در مذاکرات ایران و 1+5 بیان کرد: نقش روسیه به عنوان یکی از اعضای مهم 1+5 و دوست ایران در این گروه نقش برجسته‌ای بوده و من در گفتگوها از جناب آقای لاوروف به خاطر این نقش شخصا تشکر کردم.
 
وی افزود: همچنین نقش روسیه در جلوگیری از بحران و فاجعه منطقه در حمله نظامی به سوریه و همکاری خوبی در این زمینه بوده و معتقدیم این همکاری‌ها به صلح و امنیت منطقه و جهان کمک می‌کند.
 
ظریف ادامه داد: بسیار خرسندم که دوست قدیمی‌ام را در تهران می‌بینم امیدوارم سفر وی آغاز روابط دیگری برای  دو ملت ایران و روسیه باشد.
 
انتهای پیام/ 
 

برچسب ها: ظریف ، لاوروف ، ایران ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار