آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای؛

همواره با استقامت و ایمان به کار خود ادامه دهید/ حرف حق ملت ایران را بزنید

آیت‌الله نوری همدانی گفت: به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز می‌گوییم که همواره با استقامت و ایمان به کار خود ادامه دهید، حرف حق ملت ایران را بزنید و اگر آنها قبول نکردند باز هم هراسی نداریم و به راه خود ادامه می‌دهیم، چرا که انرژی هسته حق مسلم ملت است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله نوری همدانی" امروز در پایان درس خارج فقه خودکه در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه، اظهار داشت: حضرت امیر المومنین (ع) در مورد شناخت دوستان و دشمنان  تاکید  بسیار قابل توجهی را ارایه کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه شناخت فعالیت‌های دشمنان و دوستان اهمیت فراوانی دارد، تا بتوانیم به درستی آنها را بشناسیم، افزود: کلمات قصار نهج البلاغه دوستان را سه گروه و دشمنان را نیز  سه گروه بیان کرده که باید دوست ودشمن را  از هم‌دیگر شناخت.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه منافقان نیز در قرآن جزو دشمنان اهل ایمان شمرده شده‌اند، ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، صهیونیست‌ها نیز جزو دشمنان مسلمانان محسوب می‌شوند؛ مثلث کفر، نفاق و صهیونیسم در حقیقت دشمنان حقیقی اهل اسلام هستند.
 
آیت‌الله  نوری همدانی با اشاره به آیاتی که وظیفه مسلمانان را در مقابل دشمنان مشخص می‌کنند، تصریح کرد: دشمنان از هیچ کاری علیه اهل ایمان فروگذار نمی‌کنند و از رنج و مشقت مسلمانان لذت می‌برند و حتی از سخنانشان هم دشمنی‌شان هویداست.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه لیبرال‌ها در برخورد با مسلمانان لبخند بر لب داشته  ولی در خلوت از پیشرفت مومنان در هراس اند، بیان داشت: باید بگوییم  مرگ بر صهیونیسم  باد به خاطر  کینه‌ای که علیه مسلمانان دارند .
 
وی با بیان این که تقوا و خداترسی موجب می‌شود کید و مکر دشمنان بر مسلمانان اثر نکند، گفت: آیات قرآن، مفاهیم بسیار مهمی در خود دارد که اگر آنها را به کار ببندیم، دشمنان همواره از اهل ایمان شکست خواهند خورد.
 
آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با بیان این که تکفیری‌ها نیز با دشمنان مسلمانان هم‌صدا شده‌اند، بیان داشت: امروز تکفیری‌ها نیز علیه تشیع و جمهوری اسلامی با دشمنان متحد شده‌اند؛ از بندر بن سلطان سوال کردند چرا با رژیم صهیونیستی دوست هستید، ولی با ایران دشمنی می‌کنید او جواب داده که  ما با ایران دشمن هستیم و صهیونیست‌ها نیز با جمهوری اسلامی دشمنی می‌کنند، بنابراین دشمنان دشمنان ما دوستان ما هستند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به مذاکرات چندین ساله هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 ابراز کرد: دانشمندان ما با ایمان و تلاش به دانش اتمی دست یافته‌اند و بدون دریافت کمترین کمک از خارجی‌ها، توانسته‌اند دانش هسته ای را بومی‌سازی کنند.
 
معظم له تاکید کرد: استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق ماست و ملت ایران با تلاش خود به این دانش دست یافته‌اند؛ از زمانی که امام راحل انقلاب را به پیروزی رساند و اسلام وارد عرصه زندگی ملت شد، دشمنان سعی کردند تا جلوی پیشرفت مردم را بگیرند، به همین دلیل جنگ هشت ساله را علیه جمهوری اسلامی به راه انداختند.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به  تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه ملل اروپایی و آمریکایی بیان داشت: هر روز مستضعفان جهان بیدارتر می‌شوند و نفرت آنها از مستکبران هم بیشتر می‌شود؛ لذا به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز می‌گوییم که همواره با استقامت و ایمان به کار خود ادامه دهید، حرف حق ملت ایران را بزنید و اگر آنها قبول نکردند باز هم هراسی نداریم و به راه خود ادامه می‌دهیم، چرا که انرژی هسته حق مسلم ملت است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار