با این ساعت زمان را احساس کنید +عکس

این ساعت به مانند یک دستبند ساده دور دست قرار می گیرد ولی هیچ صفحه ای روی آن تعبیه نشده است زیرا با استفاده از سیستم تاچ نابینایان را از زمان آگاه می کند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، نابینایان وسایل اختصاصی بسیار کمی دارند و حتی کتاب های به خط بریل نیز بسیار کم پیدا می شوند. یکی از وسیله های مهمی که در اختیار نابینایان نیست ساعت مچی مناسب است که زمان را به آن ها به درستی نشان دهد.

"ژوان ژیابی" طراح ارشد یک گروه چینی است که به همراه همکاران خود توانسته است ساعتی بسیار جالب را طراحی و در اختیار موسسه های مختلف قرار دهد. این ساعت باعث می شود تا ساعت ها هر لحظه که نابینا اراده کند به او زمان را بگوید و او زمان را روی دست خود احساس کند.



این ساعت به مانند یک دستبند ساده دور دست قرار می گیرد ولی هیچ صفحه ای روی آن تعبیه نشده است زیرا با استفاده از سیستم تاچ نابینایان را از زمان آگاه می کند. تمام قسمت داخلی دستبند که روی دست قرار می گیرد با سنسورهای خاطر پوشیده شده است که سر زمان مشخص حرکت می کنند.

نحوه عملکرد ساعت به این صورت است که نابینا باید تجسمی از ساعت در ذهن داشته باشد یا به نحوه ای با آن آشنا شده باشد. این ساعت در نقاطی که ساعت های معمولی عدد دارند سنسور قرار داده است و سر زمان خود روشن خواهد شد و حسی را به بدن نابینا وارد می کنند.



اگر با نحوه کار ساعت آشنا نشده اید دست خود را مشت کرده و رو به جلو بگیرید سپس متوجه خواهید شد که اگر ساعت بخواهد ساعت 10 و 30 دقیقه را نشان دهد یک سنسور در شمال غربی دست و یه سنسور زیر دست شما روشن می شود و متوجه زمان خواهید شد.

این ساعت شاید بر مبنای کار نابینایان ساخته شده است اما قرار است نمونه های مختلف آن برای افراد معمولی و سالم نیز وارد بازار شود. در نظر داشته باشید که ساعت نابینایان تا به حال برنده جوایز مختلف در جشنواره های سراسر دنیا شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۰۴:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۲
خب نابینایان کر که نیستند! میتونست با فشار یک دگمه ساعت رو اعلام کنه جای اینهمه پیچیدگی و دانشمند بازی، فک کنم باید یه دوره ی فشرده فقط برای درک این ساعت برای کاربرانش گذاشته بشه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۲
لطفا آدرس سایت شرکتش رو برای خریدن بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
شکلات تلخ
۲۳:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
باز هم چینیها...
Iran (Islamic Republic of)
arkan
۲۲:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
سلام
ما تو محلمون یه تابینا دارینم که این از 15 سال پیش یه ساعت مچی تو دستشه که با لمس کردن عقربه هاش زمانو میفهمه
آخرین اخبار