بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

وزارت خارجه اقدام آمریکایی‌ها را بی‌پاسخ نگذارد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای خواستار پاسخ مناسب وزارت امور خارجه به اتخاذ تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در رابطه با تحریم‌های جدید دولت آمریکا در بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه خواست این جسارت بی‌شرمانه آمریکای خبیث را بی‌پاسخ نگذارند و در پاسخ به آنها غنی‌سازی 20 درصد را آغاز کنند.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

در حالی که هنوز از توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5، موسوم به توافق ژنو 3، 20 روز هم نگذشته است، دولت آمریکا با نقض این توافق، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد و بار دیگر بر این اعتقاد ایرانیان که دولت آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، صحه گذاشت.

آمریکایی‌ها به وضوح برای همه جهانیان روشن کردند، که آنچه از آن به عنوان مشکل هسته‌ای ایران نام می‌بردند و به این بهانه سال‌ها ایران اسلامی و مردم این کشور را تحت فشار قرار داده بودند، چیزی جز بهانه نبود و مشکل آن ها نه با بحث هسته‌ای که با مردم ایران است. این واقعیتی است که نه تنها رفتارهای دولت مردان آمریکا در طول این سال‌ها آن را مبرهن کرده است و نقض توافق نامه ژنو در این اواخر نیز صحه‌ای بر همین موضوع بود، که حتی سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا نیز از بیان صریح آن هیچ ابایی ندارد و به وضوح نسبت به این واقعیتی که سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب و ملت ایران بر آن تاکید داشتند، اذعان می‌کند.

اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و آن هم درست چند روز بعد از توافقنامه ژنو، توطئه نخ نما شده‌ای که تلاش می‌کرد همواره ایران را مقصر عدم حل مسئله‌ای هسته‌ای ایران به جهان معرفی کند، را خنثی کرد و امروز دیگر همگان شاهد بودند که دولت خبیث آمریکا در شرایطی نقص تعهد کرد که دولت مردان ایران نهایت همکاری را با گروه 1+5 کرده‌اند و دیگر هیچ بهانه‌ای برای جنگ رسانه‌ای و روانی آمریکا باقی نگذاشته‌اند.

تصمیم اخیر ایالات متحده، بدون تردید منبعث از همان دشمنی دیرینه و شصت ساله‌ این دولت با مردم ایران است و اقدامی در راستای تکمیل سال‌ها جنایت و توطئه این دولت مستکبر نسبت به ملت ایران است.

اما با این وجود، علاوه بر اینکه این اقدام آمریکا خباثت بیش از پیش این دولت را برای ملت ایران و دیگر ملت‌های جهان واضح‌تر از هر زمانی مشخص کرد، عبرت خوبی هم برای دولت مردان کشورمان است تا با چشم خود بینند که دشمن هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست و اگر خدای ناکرده ذره‌ای در برابر دشمن عقب‌نشینی صورت بگیرد، گستاخی مضاعف وی را در پی خواهد داشت و نه تنها دشمن قدمی برای همکاری برنمی‌دارد که تلاش می‌کند قدم‌های بیشتری برای تجاوز به حقوق طرف مقابل خود بردارد.

شوربختانه برخی سیاسیون با تحریف و وارونه جلوه دادن پیمان‌شکنی آمریکا تلاش می‌‌کنند با طرح "آمریکایی معتدل و آمریکایی تندرو" تصویری نادرست از آنچه رخ داده است را واگو کنند. این در حالی است که اظهارات مقامات آمریکایی به وضوح حاکی از آن است که طرح مسئله "آمریکایی تندرو و معتدل" پاک کردن صورت مسئله است.

به این مسحور شدگان باید گفت؛ اگر باور ندارید لااقل کمی از اظهارات مقامات آمریکایی را مرور کنید؛ آنجایی که خانم "وندی شرمن"، سرپرست مذاکره کنندگان آمریکایی در موضوع هسته‌ای ایران، هم سو با بیانیه کاخ سفید رسما اعلام می‌‌کنند «کنگره از نظر تئوریک می‌تواند ‌تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور وضع کند و تنها باید دید که ادبیات ویژه مورد استفاده در این تحریم‌ها چیست»

این اظهارات نشان می‌دهد در محافل آمریکایی- صهیونیستی بحث تندرو و معتدل مطرح نیست. باید پذیرفت دولت امریکا منعی برای تحریم‌های جدید ندارد و شاید در زمان اجرای آن اختلاف نظر باشد. دولت آمریکا نشان داده است تا زمانی که خوی استکباری دارد، به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. هر چند در داخل کسانی بخواهند تصویری معکوس از خوی آمریکایی بسازند.

و اما آنهایی که در داخل جریان‌های سیاسی، امید به رفتار دوستانه آمریکا داشتند و دل به اعتماد دولت آمریکا بسته بودند، اکنون چشمان خود را باز کنند و ببینند که تکیه بر دیوار آمریکا، تکیه بر دیواری سست و نامطمئن است.

اکنون دولت مردان کشورمان باید بدانند که برای حل مشکلات اقتصادی و حتی مسائل مربوط به سیاست خارجی، راهی جز تمرکز بر قدرت درونی کشور وجود ندارد و دولتی می‌تواند در سیاست خارجی موفق باشد که تمرکز و نقطه امیدش را در درون کشور و ملت خودش قرار دهد. اگر قدرت درونی و پشتوانه ملی نباشد بدون تردید هیچ گشایشی در سیاست خارجی هم نخواهد بود. این تجربه‌ای است که در طول سال‌‌ها مردم ایران آن را شاهد بوده‌‌اند که آمریکا این بار نیز از آزمون اعتمادسازی مردود بیرون آمد، و بدون شک "آزموده را آزمودن خطاست."

از آنجا که رفتار غربی‌ها مصداق بارز گستاخی در برابر ملت ایران بود اقدام کارشناسان کشور مبنی بر ترک نشست وین از دید ما کاملا پسندیده و قابل تقدیر است. ما دانشجویان، ضمن محکوم کردن این گستاخی و خباثت دیگرباره دولت جنایت کار آمریکا و ظالمانه دانستن اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ملت ایران، از دولت مردان و به ویژه وزیر امور خارجه کشورمان می‌خواهیم که این جسارت بی‌شرمانه آمریکای خبیث را بی‌پاسخ نگذارند و البته پیشنهاد می‌کنیم، پاسخ درخور چنین اقدام مزورانه از سوی آمریکا، بازپس‌گیری همه آنچه که در توافقنامه ژنو ایران متعهد شده است، به غرب بدهد است و معتقدیم بازگشت به غنی‌‌سازی 20 درصدی، شروع خوبی برای پاسخ دادن به گستاخی بی‌شرمانه شیطان بزرگ و دشمن قسم خورده ملت ایران است.

والسلام علی من التبع الهدی

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه های سراسر کشور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار