انجام بي خطر ترين روش تشخيص دقيق فيبروز كبد در درمانگاه شهید مطهری شیراز

بي خطر ترين روش تشخيص دقيق فيبروز كبد با استفاده از دستگاه فيبرواسكن در درمانگاه شهید مطهری شیراز انجام می شود .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براي نخستين بار بخش گوارش درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي شهيد آيت الله مطهري شيراز به دستگاه پيشرفته  فيبرواسكن با اعتباري افزون بر 450 میلیون تومان مجهز شده است .

دکتر سید ابوالفضل هاشمی افزود: دستگاه فيبرواسكن بي خطر ترين روش تشخيص دقيق فيبروز كبد مي باشد که در حال حاضر امکان ارایه این خدمت به بیماران در درمانگاه شهید مطهری شیراز فراهم شده است .

وی اظهار داشت: كبد از مهمترين ارگان هاي حياتي بدن است كه اعمال فيزيولوژيك مهم و متعددي از جمله تصفيه خون را بر عهده دارد .

دکتر هاشمی بیان کرد: آسيب به كبد در مواردي مزمن و غير قابل بازگشت است و بعضا بدون علامت و صرفا با انجام آزمايشات دوره اي مي توان به اين آسيب پي برد، بنابراین تجهیز مراکز درمانی به وسایل پیشرفته امکان تشخیص زودهنگام را فراهم می کند .

وی گفت: فيبروز كبد در واقع تخريب پيش رونده بافت كبدي است كه تشخيص اين امر در گذشته با ورود سوزن به بدن بيمار و گرفتن نمونه انجام مي شد و خوشبختانه با ورود اين دستگاه اين تشخيص بدون هيچ خطري انجام مي گيرد .

دکتر هاشمی تصریح کرد: این دستگاه جدید با روشي غير تهاجمي کار می کند كه از طريق تماس پروب دستگاه كه شبيه پروب سونوگرافي است انجام مي گيرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فیبروز ، کبد ، اسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.