تلاش آمريکا براي به رسميت شناختن اسرائيل در جهان

مقامات ارشد فلسطيني مي گويند آمريکا با اين مسئله که هرگونه توافق صلحي با فلسطينيان بايد شامل به رسميت شناختن اسرائيل به عنوان يک کشور يهودي شود، موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحیات ؛‌ اين روزنامه در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم جک خوري افزود: از اين رو آمريکاييان طرف فلسطيني را تحت فشار گذاشته اند تا با اين درخواست اسرائيل موافقت کند. 

اين گزارش کمتر از يک هفته پس از آن منتشر شد که رسانه هاي فلسطيني جان کري را در مسايل امنيتي به جانبداري از اسرائيل متهم کردند. حتي به نقل از يک مقام فلسطيني گفته شد: اگر مذاکرات صلح شکست بخورد، مسئوليت آن برعهده کري خواهد بود زيرا وي ديگر به عنوان يک ميانجي بي طرف عمل نمي کند. 

گفته مي شود فضاي حاکم بر نشست روز جمعه جان کري با مقامات فلسطيني در رام الله پرتنش بوده است و با وجود اعلام پايبندي محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين به دوره 9 ماهه مذاکره با اسرائيل، فلسطينيان درمورد ادامه مذاکرات و نتيجه آن اطمينان نداشته اند. 

البته جان کري روز جمعه پيش بيني شکست مذاکرات را بي اساس خواند و گفت اسرائيلي ها و فلسطينيان به مذاکرات صلح پايبند هستند و قصد دارند تا آوريل به يک توافق کامل دست يابند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار