کاخ سفيد بازداشت ديپلمات هندي را در نيويورک، يک موضوع حساس خواند

کاخ سفید روز چهارشنبه بازداشت یک دیپلمات زن هندی را در نیویورک، پرونده ای حساس ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛در حالیکه این دیپلمات هندی پس از مطرح شده برخی ادعاها مبنی بر اینکه درمورد دریافت روادید برای مستخدم هندی خود دروغ گفته است، در نیویورک بازداشت و با رفتار بد مقامات امنیتی آمریکا مواجه شد، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه ضمن حساس خواندن این پرونده، در عین حال خاطر نشان کرد «این موضوع ابدا ارتباطی به روابط دیپلماتیک میان دو کشور دوست آمریکا و هند ندارد.»
کارنی خاطر نشان کرد «آمریکا و هند سالهاست روابط دوستانه عمیقی دارند و این موضوع ارتباطی به این روابط تنگاتنگ و همراه با احترام متقابل میان دو کشور ندارد؛ ما به خوبی می دانیم این موضوع برای تعداد بیشماری از افراد در هند از حساسیت زیادی برخوردار است و تلاش می کنیم با دقت موضوع دستگیری این دیپلمات را بررسی کنیم.»
دولت هند روز چهارشنبه قول داد به هر قیمتی، دیپلمات خود را به کشورش بازگرداند. دهلی نو پس از اطلاع یافتن از شرایط بسیار بد بازداشت این دیپلمات، از این موضوع به شدت ابراز انزجار کرد. ظاهرا پلیس، این دیپلمات هندی را داخل سلولی حبس کرده بود که در آنجا معتادان نگهداری می شدند.
دویانی خوبراگاد معاون سرکنسول هند در نیویورک، روز دوازدهم دسامبر به این اتهام که درباره درخواست روادید برای خدمتکار خود دروغ گفته است، هنگامی که فرزندان خود را به مدرسه می برد بازداشت شد. وی در یک ایمیل که مطبوعات هند روز چهارشنبه آن را منتشر کردند، برای همکاران خود تعریف کرد پلیس نیویورک وی را برهنه و بازرسی بدنی کرده است و این در حالی بوده که ماموران امنیتی به مصونیت دیپلماتیک وی ابدا توجهی نداشته اند.
از سویی دیگر، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی خطاب به دولت هند، بابت این موضوع ابراز تاسف کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار