"جمعه سیاه" و کلاهبرداری از 40 میلیون مشتری فروشگاه زنجیره‌ای در آمریکا

مدیران فروشگاه زنجیره ای "تارگت" گفته اند در پی رخنه سارقان به سیستم پرداخت کامپیوتری این فروشگاه، ۴۰ میلیون مشتری آن با خطر دزدی از کارت های اعتباری و بانکی خود روبرو هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، ظاهرا سارقان سه هفته تمام ریز اطلاعات و جزییات کارت های اعتباری مشتریان بی خبر را انبار می‌کرده اند.

رخنه در این سیستم پرداخت و مالی تارگت ۲۹ نوامبر، یا جمعه سیاه، همزمان با یکی از شلوغ ترین روزهای سال برای خرید در آمریکا انجام شده است.

 
گزارش شده که ریز اطلاعات و صورت حساب نزدیک به 40 میلیون کارت اعتباری پس از آن که برای خرید از محل فروشگاه های بزرگ "تارگت" که در سراسر آمریکای شمالی شعبه دارد استفاده شده مورد دستبرد قرار گرفته است.
 
گریگ استینهافل، رییس فروشگاه "تارگت" در بیانیه ای گفته است "ماجرا برای ما بسیار جدیست و ما مشغول همکاری با مجریان قانون ایم تا عاملان این امر را به عدالت بسپاریم."
 
رییس فروشگاه تارگت گفته است برای اطلاع از چگونگی انجام سرقت با شرکتی فعال در امور حقوقی داده ها همکاری می‌کنند.
 
شرکت "تارگت" گفته در این سرقت بزرگ، دزدان شماره کارت های اعتباری، نام دارندگان آنها، تاریخ انقضا آنها، و رمز امنیتی کارت‌ها را ربوده اند.
 
این شرکت از کسانی که با کارت اعتباری از فروشگاه های آن در این دوره مشخص خرید کرده اند خواسته تا صورت حساب های خود و برداشت های غیرعادی را از کارت اعتباری خود بررسی کنند.
 
برایان کریبس، پژوهشگر مسایل امنیتی که در باره این سرقت مطلبی نوشته از منابع خود در شرکت های پردازش کارت های اعتباری نقل کرده که دزدان برنامه ای را برای سرقت رمز داده ها بر روی دستگاه های کارت خوان تمام ۱۷۹۷ فروشگاه این شرکت نصب کرده بودند.
 
هنوز روشن نیست که حمله کنندگان چگونه موفق شده اند تا بدافزار خود را بر روی تجهیزات فروش تمامی این فروشگاه ها نصب کنند.
 
تارگت اعلام کرده که سارقان داده ها را بین روز "عید شکرگذاری" و ۱۵ دسامبر ربوده اند.
 
سرویس مخفی ایالات متحده، که مسئول رسمی تحقیق در این موارد است به خبرگزاری رویترز گفته که در حال بررسی این دزدی است.
 
بزرگترین سرقت داده های کارت های اعتباری در آمریکا در سال ۲۰۰۷ انجام گرفت که در آن دزدان سایبری اطلاعات نزدیک به ۴۶ میلیون کارت اعتباری و عابربانک را از فروشگاه های زنجیره‎ای "تی جی مکس" و "مارشالز" به سرقت بردند.
 
این دزدان مدت ۱۸ ماه حجم انبوه ای از اطلاعات را پس از نفوذ به شبکه رایانه ای این از فروشگاه‌های زنجیره ای گردآوری کرده بودند.
 
گویا این دزدی به کسانی که از طریق وب سایت این شرکت خرید کرده‎اند، آسیبی نرسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار