وزیر کشور موضوع هجدهمین برنامه "مناظره" را در رابطه با مواد مخدر انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون  باشگاه خبرنگاران، در این هفته رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.

 بنا بر این گزارش،  مهمترین رویداد رادیو و تلویزیون، در مراسم رونمایی از آثار تحقیقاتی مراکز پژوهش صداوسیما قائم‌ مقام این سازمان گفت: پژوهشگران صداوسیما باید تلاش کنند تا ضمن کاربردی کردن امر پژوهش و تحقیقات، آثار پژوهشی را با زبان و ادبیات رسانه‌ای در اختیار مخاطبان قرار دهند.

 همچنین "سید رمضان موسوی مقدم" از تلاش‌ها و زحمات پژوهشگران رسانه ملی قدردانی کرد.


بر اساس این گزارش، مدیران رادیو معارف با "آیت‌الله مصباح یزدی"، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دیدار کردند.

"آیت‌الله مصباح" در این دیدار، با اشاره به اینکه در گذشته ترویج فرهنگ اسلامی از طریق روش‌های سنتی مانند مجالس وعظ، منابر و برخی نشریات دینی امکان پذیر بود، افزود: در حال حاضر این نقش مهم بر عهده رسانه ملی و برنامه‌سازان این رسانه قرار گرفته است.

همچنین در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری رادیو معارف با موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به امضاء طرفین رسید.


دیگر رویداد این هفته؛ به درخواست وزیر کشور موضوع  "مناظره" هجدهم مواد مخدر شد. برنامه "مناظره" به موضوع مهم و ریشه‌ای اعتیاد با محوریت دلایل عدم ریشه کن شدن اعتیاد و مواد مخدر در جامعه اختصاص دارد. سعید نبی تهیه کنندگی این برنامه را به عهده دارد.


حجت الاسلام والمسلمین "شهیدی"، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مسؤولان این بنیاد در نشستی با رییس و معاونان صدا و سیما، راه‌های ترویج بیشتر فرهنگ و ارزش‌های شهیدان و ایثارگران را بررسی کردند. در این نشست قرار شد کمیته مشترکی میان بنیاد شهید و صدا و سیما برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و ارزش های اسلامی تشکیل شود.   
  



 دیگر رویداد این هفته رادیو و تلویزیون، سفر جمشید مشایخی هنرمند بزرگ تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان سفیر صلح و دوستی ایران از سوی باشگاه استقلال به اسپانیا سفر بود. "جمشید مشایخی" برای دلجویی از "لیونل مسی" به اسپانیا می‌رود تا به عنوان سفیر فرهنگی ایران از سوی باشگاه استقلال این مهم را به انجام برساند.

 
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت "مهران مدیری" در پشت صحنه "شوخی کردم" حضور پیدا کرد.

"اسماعیل عالی‌زاده" دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حکمی "ایوب آقاخانی" را به عنوان مدیر بخش رادیو تئاتر جشنواره  تئاتر فجر منصوب کرد. آقاخانی به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر با مرکز هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش همکاری مستمر دارد.

همچنین فراخوان بخش رادیو تئاتر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.   دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با همکاری رادیو نمایش و مرکز هنرهای نمایشی رادیو در نظر دارد با هدف توجه و توسعه "رادیو تئاتر" این رسانه نوپا و جلب و جذب مستعدین این عرصه و ایجاد امکانی وسیع‌تر برای هنرنمایی هنرمندان تئاتر و رادیو و دانشجویان، بخش رادیو تئاتر را با شرایطی برگزارمی کند.

بنا بر این گزارش، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی از رادیو دانش پخش شد. این مراسم در مرکز همایش‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار  شد. جشنواره جوان خوارزمی در جهت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر سرمایه‌گذاری در تولید علم برگزار می‌شود.

دیگر رویدادهای این هفته؛ نمایش رادیویی "سووشون" از رادیو نمایش پخش شد. این نمایش رادیویی بر اساس رمان "سووشون "سیمین دانشور توسط "نیما مهر" تنظیم رادیویی شدکه داستان آن در سال‌های جنگ دوم جهانی و ایام نفوذ بیگانگان در جنوب کشور رخ می‌دهد. "سووشون"  به کارگردانی "حمید منوچهری" و تهیه‌کنندگی "مجید حیدری" به روی آنتن رفت.


بر اساس این گزارش، دکتر علی طلوعی  مدیر شبکه جام جم در حکمی مجتبی باطبی را به عنوان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه جهانی جام جم منصوب کرد.


 گفتنی است،  شبکه آی‌فیلم بعد از گذشت حدود 9 ماه به ماهواره هاتبرد بازگشت. شبکه آی‌فیلم  به دو زبان فارسی و عربی از طریق ماهوره هاتبرد قابل دریافت شده است.

انتهای پیام/ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار