هشدار وزارت خارجه روسیه درباره درگیری تروریست‌ها در نزدیکی تاسیسات شیمیایی سوریه

وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد، شورشیان افراطی با هدف خدشه‌دار کردن تلاش‌های بین‌المللی برای انهدام تسلیحات کشنده سوریه، جنگی در چند متری تاسیسات شیمیایی این کشور به راه انداخته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبری راشا تودی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: درگیری‌ میان نیروهای دولت سوریه و شبه‌نظامیان جبهه النصرة و گروهی موسوم به "ارتش اسلام" در 100 متری تاسیسات شیمیایی در "سکاری" به راه افتاده است.

در این بیانیه تاکید شد: این تاسیسات به خطر افتاده برای ذخیره گازهای شیمیایی به منظور انتقال و انهدام آن‌ها در خارج از سوریه به عنوان بخشی از برنامه بین‌المللی برای انهدام زرادخانه‌های شیمیایی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه استفاده می‌شوند.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، هیات مشترک سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل در دمشق در حال حاضر توسط مقامات سوریه از این رویدادها در سکاری مطلع شده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه آورده است: مسکو نسبت به این گزارش‌ها بسیار نگران است. ما به شدت اقدامات تحریک‌آمیز با هدف مختل کردن برنامه انهدام گازهای شیمیایی سوریه را محکوم می‌کنیم.

روسیه به تمامی نقش‌آفرینان بین‌المللی که بر گروه‌های مسلح ضددولتی در سوریه نفوذ دارند، تاکید کرد، به منظور ایجاد شرایط لازم برای اجرای موفقیت‌آمیز روند انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه به این گروه‌ها فشار بیاورند.

وزارت امور خارجه روسیه به مشارکت گروهی شبه‌نظامی موسوم به "ارتش اسلام" که بخشی از گروه "جبهه اسلامی" در سکاری هستند، در این مساله اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: برخی از شرکای ما در روند سازش سوریه این گروه را به عنوان "نیروهای میانه‌رو" معرفی کرده و می‌گویند آن‌ها در کنفرانس صلح ژنو 2 شرکت خواهند کرد اما مشارکت شبه‌نظامیان "ارتش اسلام" و جبهه النصرة در جنگ با نیروهای دولتی در نزدیکی حمص نشان می‌دهد که این "میانه‌روها" حقیقتا چه هستند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار