پوشکوف:حضور ایران در نشست ژنو 2 ضروری است

"آلکسی پوشکوف" رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس دومای روسیه بر نقش ایران در پایان دادن به بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم:"آلکسی پوشکوف" رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس دومای روسیه در سخنانی گفت:«بحران سیاست های آمریکا در خاور میانه،سبب پررنگ تر شدن نقش روسیه در منطقه شده است»

پوشکوف در ادامه تاکید کرد:نشست ژنو دو درباره سوریه بدون مشارکت ایران ناقص خواهد بود، زیرا ایران کشوری است که نقش بزرگی را در پیان دادن به بحران سوریه ایفا خواهد کرد.

وی قطر و عربستان سعودي را به حمايت مالي و تسليحاتي از مزدوران در سوريه و اعزام آنها به اين کشور متهم و تصريح کرد  اين کارها براي برقراري دموکراسي نيست زيرا عربستان نمي‌تواند حامل پرچم دموکراسي باشد. 

وي ادامه داد کشورهاي اتحاديه اروپا با شرکت ايران در اين کنفرانس موافق هستند حال آن که آمريکا درباره شرکت ايران ترديد دارد و عربستان و کشورهاي حوزه خليج فارس و اسرائيل نيز به شدت مخالف حضور ايران هستند. 

پوشکوف همچنين آمريکا را به تلاش براي متشنج کردن اوضاع در مناطق مختلف متهم کرد و افزود اين تنش آفريني يا عمدي بوده يا نتيجه ناتواني اين کشور از حل مسائل منطقه است. پوشکوف ابراز اميدواري  کرد زمان برگزاري ژنو2 تغيير نکند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: پوشکوف ، دوما ، روسیه ، ایران ، سوریه ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار