ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"پناهی" به جای توجیه کردن رفتارش پاسخگوی قوه قضاییه باشد

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: جعفر پناهی به جای عذرخواهی از ملت و مسئولان در دیدارش با این هیئت، به دفاع از خود می‌پردازد و قوه قضائیه باید وی را به خاطر خطا و تخلفی که مرتکب شده، مواخذه و از وی تعهد بگیرد تا برای بار دیگر چنین رفتارهایی را تکرار نکند.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با "جعفر پناهی" و "نسرین ستوده" در ایران، اظهار داشت: هرگونه برقراری ارتباط با کسانی که متهم به اقدام علیه امنیت ملی کشور هستند، نشان‌دهنده وابستگی این افراد به عوامل بیگانه در جهت تشدید پروژه ضد امنیتی است.
 
وی با طرح این سوال که چرا اروپائیان از میان زندانیان ایرانی فقط به سراغ پناهی و ستوده رفته‌اند، گفت: غربی‌ها به عنوان میزبان اصلی گروهک تروریستی منافقین و دیگر گروه‌های اپوزیسیون خارجی درصدد برقراری روابط مخفیانه با این افراد بدون اطلاع مقامات امنیتی کشور، بوده که این مهم عملی خارج از عرف و روابط بین‌المللی است و باید مورد تذکر قرار گیرد.
 
ترقی با اشاره به فعالیت اتحادیه اروپا و عوامل آمریکایی در راه‌اندازی کودتاهای مختلف در کشوری مثل اوکراین خاطرنشان کرد: حضور مستقیم عوامل غربی در چنین کشورهایی به دلیل مخالفت این کشور‌ها با سیاست‌های دنیای غرب است و غرب باید بداند که وضعیت ایران همچون اوکراین نیست تا هر غلطی که بخواهند انجام دهند، اما با این حال ارتکاب چنین عملی در این حد هم خلاف قوانین و عرف بین‌المللی است.
 
وی به واکنش مسئولان قضایی کشور در قبال رفتار هیئت پارلمانی اروپا در دیدار با پناهی و ستوده اشاره و تصریح کرد: اگر آن‌ها در این آزمایش متوجه عدم واکنش جدی مردم و مسئولان ایرانی نسبت به خود شوند، درصدد تکرار و افزایش چنین رفتارهای غیر دیپلماتیک بر می‌آیند.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به واکنش پناهی در قبال اعتراض‌ مسئولان ایرانی نسبت به این دیدار اشاره و خاطرنشان کرد: جعفر پناهی به جای عذرخواهی از ملت و مسئولان در دیدار با این هیئت، به دفاع از خود می‌پردازد و قوه قضائیه باید وی را به خاطر خطا و تخلفی که مرتکب شده، مواخذه و از وی تعهد بگیرد تا برای بار دیگر چنین رفتارهایی را تکرار نکند.  
 
ترقی ادامه داد: کسی که در جهت منافع غرب علیه کشورمان گام بر می‌دارد، باید از طرف قوه قضائیه مورد بازخواست قرار گیرد و وی نباید تصور کند که در اروپا زندگی می‌کند، بلکه اینجا ایران است و کشوری که همواره مورد هجمه بیگانگان است، لذا نظام باید با این افراد برخورد جدی و قاطع  از خود داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار