ایلام/

ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران، فرصتی برای گسترش مراودات خارجی

ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران، فرصتی برای گسترش مراودات خارجی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران، فرصتی برای گسترش مرواده خارجی، تحول اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه است گفت: امکانات لازم برای راه اندازی زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی باید فراهم شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حسین کلانتری با بیان این مطلب افزود:  باید تلاش کرد که ظرف مدت یک ماه این کار بزرگ اقتصادی وارد مرحله اجرایی شود.
وی گفت: هماهنگی و همدلی مسوولان، مدیران و به کارگیری بخش خصوصی می تواند به توسعه زیرساخت های منطقه ویژه کمک و آن را تا دهه فجر اجرایی و عملیاتی کند.
کلانتری، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری را راهکار عملیاتی برای توسعه استان برشمرد و افزود: اتصال به کریدور ترانزیتی(شمال-جنوب و شرق – غرب) در راستای گسترش پیوندهای بازرگانی با همسایگان شمالی و شرقی ایران و حتی کشورهای شرق و شرق دور با کشورهای غربی و جنوب غربی ایران از طریق گذرگاه های آسیایی از اهداف خاص منطقه ویژه اقتصادی مهران است.
وی با بیان اینکه پویایی، رونق اقتصادی و دست یابی یه رفاه و مشارکت اجتماعی زمینه ساز تحقق توسعه پایدار است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی می تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و هم افزایی مثبت با اقتصاد جهانی زمینه های شکوفایی استان و کشور را فراهم آورد.
استان ایلام با 430 کیلومتر مرز دارای بیشترین مراوده بازرگانی و تردد گردشگران مذهبی با کشور عراق است./س
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: منطقه ، آزاد تجاری ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.