هشدار مقامات سئول درباره اقدامات تحریک آمیز تندروهای کره شمالی

تحلیلگر ارشد موسسه تحلیل دفاعی کره در سئول تاکید کرد، تندروهای نظامی در کره شمالی ممکن است اقدامات تحریک آمیز علیه کره جنوبی انجام دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی: کیم چول وو در گفتگو با این شبکه درباره تحولات اخیر در کره شمالی گفت اساسا شکل چهره و قیافه ای که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نشان می دهد، خیلی خشک است و اصلا نرم نیست. نمی توان از روی حرکات بدنی او استراتژی او را حدس زد اما این حرکات بدنی نشان دهنده خستگی روحی رهبر کره شمالی است. این احتمال وجود دارد که پس از اعدام شوهر عمه خود دچار عذاب وجدان شده باشد. به نظر می رسد شرایط جدیدی که به تدریج در کره شمالی حاکم می شود، رژیم این کشور را بی ثبات کند. گرچه پیونگ یانگ با تبلیغات سعی می کند نشان دهد اوضاع فرقی نکرده است و شرایط همانند گذشته است. به نظر نمی رسد قبضه کیم جونگ اون بر قدرت چندان مستحکم باشد که افراد داوطلبانه به او وفادار باشند به همین علت افراد برای کسب توجه و منفعت بیشتر از جانب کیم جونگ اون، درگیر رقابتی شده اند که می تواند در نهایت به جنگ قدرت در درون نظام حاکم منجر شود.

این تحلیلگر مسائل کره شمالی گفت معمولا رهبران کره شمالی از رزمایشهای مشترک کره جنوبی با آمریکا به عنوان ابزاری برای منحرف کردن افکار عمومی از بی ثباتی داخلی کشورشان استفاده می کنند. سیاست ترساندن مردم از طریق اعدام علنی مقامات ارشد فقط می تواند برای کوتاه مدت وفاداری ظاهری به رهبر کره شمالی ایجاد کند. همین مسئله سبب می شود تندروهای نظامی در کره شمالی به منظور جلب توجه رهبر، اقدامات تحریک آمیز نظامی انجام دهند. همچنین رزمایشهای کره جنوبی و افزایش سطح آماده باش نیروهای مسلح کره جنوبی می تواند تنش را با کره شمالی تشدید کند. در بدترین و وحشتناک ترین حالت که ممکن است در نتیجه این اشتباه در محاسبات باشد، درگیری میان دو کشور رخ دهد.

این تحلیلگر درباره ثبات در کره شمالی گفت احتمال کودتا در کره شمالی تقریبا پایین است. گرچه اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی می توانست با هدف تقویت وفاداری نخبگان کشور باشد اما می تواند واکنشهای منفی نیز داشته باشد. در هر حال باید توجه داشت اعضای ارشد نظامی در کره شمالی می توانند در عین حالیکه به عنوان سپربلا از جان رهبر محافظت کنند می توانند خودشان به عنوان بمب علیه او عمل کنند و این چیزی بود که درباره شوهر عمه کیم جونگ اون مشاهده کردیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کره ، شمالی ، جنوبی ، تندور ، تحریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار