اردبیل/

تردد 3 هزار اتباع آذری روان می‌شود

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: تردد 3 هزار اتباع آذری روان می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی‌اصغر عباس‌زاده در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز در گمرکات اردبیل، اظهار داشت: ما سه، چهار ماه است که با برخی از مشکلات و نارسایی‌های مرزی به ویژه در مبادلات کالا و مسافر روبه‌رو هستیم که با رایزنی‌های مسئولان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان بخشی از آنها برطرف شده و قول همکاری دادند تا بخش دیگر نیز به سرعت برطرف شود.

وی گفت: از جمله این مشکلات ترانزیت برخی از کالاها از گمرک بیله‌سوار بود که با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده اما همین کالاها از گمرک آستارا به سهولت ترانزیت می‌شود و ما با مسئولان امر توافق کردیم تا در این زمینه یک تجدید نظر واقعی انجام دهند تا امکان صدور کالا به شکل همه ‌جانبه فراهم آید.

عباس‌زاده گمرک بیله‌سوار را یکی از گمرکات با ظرفیت بالا با تردد روزانه سه هزار اتباع آذری و ایرانی، ورود و خروج 20 دستگاه تانکر سوخت و صدها وسایط نقلیه سبک را بیان کرد و افزود: ما در این نشست به سرکنسول آذربایجان در کشورمان اعلام کردیم تا جلوی تردد تانکرهای کهنه و فرسوده گرفته شده و در این زمینه امکان تردد خودروهای نوساز داده شود.

مدیرکل گمرکات استان در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با رایزنی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت بخش دیگری از مشکلات و نارسایی‌ها در این باب برطرف شود/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تردد ، اتباع ، آذری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.