مشهد/

نااميدي از رحمت الهي، عامل گمراهي بشريت است

مدرس حوزه علميه خواهران گفت: نااميدي از رحمت الهي، عامل گمراهي بشريت و مانع دست‌يابي انسان به سعادت مي‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، زهرا خدابخشي در سلسله جلسات پرسش و پاسخ حلقه‌هاي معرفت كه ويژه خواهران در رواق دارالاجابه برگزار شد، اظهار داشت: نعمت توبه و پذيرش آن از سوى خداوند، از جمله نشانه‌هاى رحمت الهي است و اين نعمت، زمينه‌ي كسب صفات اخلاقي والا را براي انسان فراهم مي‌كند.

اين كارشناس مذهبي در پاسخ به سؤال يكي از خواهران در مورد نماز و تأثيرات آن بر روي انسان، بيان كرد: نماز در روح و جان فرد نمازگزار، آثار تربيتي فراواني به جاي مي‌گذارد و به خصوص در نمازهاي جماعت، روحيه‌ي يكدلي و همياري در ميان مردم تقويت مي‌شود.

خدابخشي درباره‌ي تربيت فرزند عنوان كرد: تربیت از نیازهای زندگی بشری است و انسان فقط در پرتو تربیت صحیح به اهداف وآرمان‌های خود دست مي‌يابد.

وي افزود: توجه به دستورات خداوند و ائمه اطهار(ع)، بهترين منابع تربيت صحيح براي والدين به شمار مي‌آيد و به كمك اين تعاليم والدين مي‌توانند به نتايج مثبتي در تربيت فرزندان خود دست يابند.

اين استاد حوزه علميه نرجس(س) گفت: خوردن لقمه‌ي حلال، قصد زيارت كردن، وداع با نزديكان و دوستان، طلب حلاليت از آن‌ها و صدقه دادن از جمله شرايط زيارت محسوب مي‌شود كه انسان با انجام آن، از الطاف و آثار زيارت بهرمند مي‌شود.

وي در پايان صدقه دادن را در زندگي انسان بسيار تأثيرگذار دانست و توصيه كرد: صدقه دادن موجب افزايش روزي مي‌شود و انسان به كمك آن از بلاياي بسياري در امان مي‌ماند../س


برچسب ها: مدرس ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.