جویدن آدامس عامل بروز "سردرد میگرنی"!

پژوهشگران بریتانیایی اعلام کردند این یافته تازه می تواند به درمان بدون نیاز به داروی سردرد در کودکان و نوجوانان با توقف مصرف آدامس کمک کند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نتان واتمبرگ، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه لیورپول و سرپرست این مطالعه گفت:«از 30 بیمار مبتلا به سردرد میگرنی که جویدن آدامس را متوقف کرده بودند، 26 نفر اعلام کردند مشکل شان حل شده است. همچنین، تعدادی از افراد بهبود یافته بلافاصله پس از جویدن دوباره آدامس سردردشان عود کرد.» 

پژوهشگران، از 30 فرد شش تا 19 ساله خواستند دست کم یک ساعت در طول روزهای چهار هفته آدامس بجوند. آنها پی بردند افرادی که جویدن آدامس را متوقف می کنند سردرد شان بهبود می یابد. 

محققان هنوز رابطه میان جویدن آدامس و ابتلا به سردردهای میگرنی را کشف نکرده اند، اما نتایج این مطالعه نشان داد، جویدن آدامس در "مفصل گیجگاهی" ( TMJ ) که نقطه تلاقی "استخوان های فک" و "جمجمه" است تنش ایجاد می کند. 

دکتر واتمبرگ افزود:« فکر می کنم، حرکت بیش از اندازه مفصل گیجگاهی در کودکان و نوجوانان عامل بروز سردردهای میگرنی باشد.» 

نتایج بررسی های قبلی نشان داده بود، استفاده از شیرین کننده های مصنوعی - "آسپرتام" - در آدامس ها عامل بروز سردرد میگرنی باشد. محققان معتقدند، کودکان و نوجوانانی که از سردرد میگرنی رنج می برند باید به فک شان استراحت دهند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار