کرمانشاه/

انتقال پایتخت سیاسی هزینه فراوانی خواهد داشت

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال پایتخت سیاسی به شهری غیر از تهران هزینه فراوانی در پی خواهد داشت، گفت: در حال حاضر دغدغه اساسی مردم، معیشت و بیکاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


فتح‌الله حسینی گفت: انتقال پایتخت سیاسی به شهری غیر از تهران هزینه فراوانی در پی خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی کلیات طرح انتقال پایتخت سیاسی را به‌تصویب خود رسانده، باید این امر را مورد توجه قرار داد که مردم دغدغه‌های مهم‌تری از انتقال پایتخت سیاسی دارند.

حسینی با بیان اینکه باتصویب این طرح در مجلس مخالف است، تاکید کرد: با شرایط فعلی کشور و وجود تحریم‌ها، این طرح دست‌آورد مناسبی را برای دولت و نظام نخواهد داشت.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر دغدغه اساسی مردم، معیشت و بیکاریاست و انتقال پایتخت سیاسی به‌صرفه نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مجلس شورای اسلامی مورد موافقت 107 نفر از نمایندگان قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این امر در صورت تحقق در بلندمدت تبعات مطلوبی دارد.

حسینی بیان داشت: امروزه مردم تهران به‌دلیل پایتخت بودن این شهر با مشکلاتی از قبیل ترافیک و کاهش خدمات‌رسانی به‌موقع در محل زندگی خود مواجه هستند.

وی شهر تهران را برای پایتخت بودن دارای ویژگی‌های فراوانی دانست و اذعان داشت: در صورتی‌که مسئولان پایتخت را تغییر دهند، باید مکانی را انتخاب کنند که در خور و شایسته ملت و نظام باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: پایتخت سیاسی باید ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشته باشد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، انتقال ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.