کاهش ده درصدی نمک از مواد غذایی با همکاری سازمان غذا و دارو / برگزاری هفته ملی بسیج همگانی تغذیه

وزارت بهداشت، اقداماتی در زمینه صنایع غذایی که به میزان ده درصد نمک مواد غذایی را به هنگام تولید کاهش دهند،صورت داده است.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛عبدالهی مدیر فنی بهداشت و تغذیه معاونت بهداشت در نشست خبری هفته ملی بسیج در هفته بسیج همگانی تغذیه که از 14 تا 20 دی ماه سال جاری است، اقداماتی در جهت سلامتی با تغذیه مناسب صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: این هفته با الگو‌های ترویجی بومی و سنتی، ارتقاء آموزه‌های تغذیه‌ای مناسب تقویت همکاری بین بخشی در جهت ارتقای فرهنگ مصرف غذاهای بومی و سنتی، نقش رسانه‌های جمعی در ترویج غذاهای سنتی بومی منطقه‌ای، سلامت تغذیه‌ای آمار جامعی تنقلات و میان وعده‌های سالم ارتقاء الگوهای مصرفی تغذیه در بین دانش آموزان در راستای برنامه‌های ارتقاء فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه که از اولویت‌های نظام سلامت کشور است، به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

عبدالهی در خصوص بازنگری صنایع غذایی به تولید مواد غذایی کم نمک گفت: وزارت بهداشت، اقداماتی در زمینه صنایع غذایی که به میزان ده درصد نمک مواد غذایی را به هنگام تولید کاهش دهند،را صورت داده است.

وی افزود: این بخشنامه به مدت سه سال است که توسط سازمان غذا و دارو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا به لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تنوع و تعادل در رژیم غذایی همراه با ورزش منجر به سلامتی خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد جایگزینی مواد غذایی مضر پاسخ داد: تنقلات سنتی به جای خواراکی‌های مضر و نوشیدن دوغ بدون گاز و عرقیات و آب میوه‌های تازه خانگی جایگزین مناسبی می‌تواند باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمک ، دارو ، بسیج ، تنقلات ، سلامت ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار