شیراز/

انتقال تجربیات زیست‌محیطی فارس به دیگر کشورهای جهان

تجربیات موفقی که فارس در زمینه طرح زاگرس و طرحهای زیست‌محیطی داشته است را می‌توان جهانی و از طریق وب سایت UNDP به دنیا منعکس کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، مور الی نماینده UNDP در بازدید یک‌روزه از محدوده پایلوت پروژه زاگرس در بخش کر و کامفیروز استان فارس، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح در استان فارس یکی از بهترین طرحهایی بود که بازدید کردم و می‌تواند نمونه‌ای کارآمد برای اجرا در سایر استان‌ها و حتی کشورهای منطقه باشد.

نماینده UNDP از مشارکت داوطلبانه کشاورزان و جامعه محلی که گزارشات مربوطه را خود ارائه کرده‌اند، خبر داد و بیان کرد: بهسازی رودخانه و استفاده از گیاهان طبیعی برای پایدار کردن سیستم، نمونه خوبی بود که به منظور آبگیری زمین‌های کشاورزی به ‌خوبی در این منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: باید ارزشیابی در مورد میزان هزینه و منافعی که بهسازی رودخانه در برداشته، صورت گیرد، چراکه بسیاری از کشاورزان منطقه با مشکل سیلاب‌های زمین‌های کشاورزی مواجه‌ هستند که در این صورت این مدل می‌تواند به سایر استان‌ها و کشورهای منطقه تعمیم داده شود.

مورالی افزود: من ماموریت طرح زاگرس را با این حس که کارهای بسیار بزرگی در آن صورت گرفته است، پایان می‌دهم و امیدوارم در بازدید بعدی از تالاب پریشان نیز دیدن کنم.

وی با اشاره به اینکه بدون همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس انجام این طرح امکان‌پذیر نبود، پیشنهاد کرد که تجارب موفقی که این استان در زمینه این طرح و طرحهای بهداشتی داشته است را می‌توان جهانی و از طریق وب سایت UNDP به دنیا منعکس کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز پیشنهاد برگزاری برنامه‌های فرهنگی را مطرح کرد که مورد استقبال دکتر مورالی قرار گرفت.

با پیشنهاد حسینعلی ابراهیمی کارنامی مقرر شد چند طرح دیگر برای همکاری‌های بین‌المللی در استان فارس تعریف شود/س.

انتهای پیام/



برچسب ها: انتقال ، فارس ، زیست ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.