محكوميت احضار و بازداشت "شيخ سلمان"در داخل و خارج بحرين

بازداشت موقت شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت ملي- اسلامي الوفاق بحرين با محکوميت داخلي و خارجي مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون اللؤلؤه ؛ خبر احضار شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق با موج محکوميت گسترده مواجه شد که حتي آزادي مشروط شيخ سلمان نيز آن را متوقف نکرد. در داخل بحرين، گروه هاي ملي و دموکراتيک مخالف رژيم، احضار شيخ سلمان و بازجويي از او را هدف قرار دادن فعاليتهاي سياسي و آزادي عقيده و بيان در اين کشور توصيف کردند و به حاکميت بحرين درباره عواقب بازداشت او هشدار دادند. گروه هاي مخالف بحريني، حاکميت بحرين را مسئول پيامدهاي امنيتي ناشي از اين اقدام دانستند. 

در سطح بين المللي نيز مرکز بين المللي حمايت از حقوق و آزادي ها، اقدام اداره تحقيقات جنايي بحرين را به احضار شيخ علي سلمان و ارجاع دادن او به دادستاني کل را محکوم کرد. اين مرکز در بيانيه اي خاطرنشان کرد آنچه رژيم بحرين انجام مي دهد نگراني هايي درباره بي توجهي دولت بحرين به مسئوليت هاي بين المللي خود در زمينه دفاع از حقوق بشر و آزادي هاي عمومي ايجاد مي کند. 

در همين چارچوب جنبش حزب الله لبنان در بيانيه اي بازداشت شيخ علي سلمان را نشانه ورشکستگي سياسي و معنوي رژيم بحرين توصيف و اقدامات سرکوبگرانه عليه شيخ سلمان را محکوم کرد. حزب الله از همه گروه ها و نهادهاي بين المللي خواست مقامات بحريني را مسئول هرگونه آسيب احتمالي به شيخ علي سلمان بدانند.

انتهاي پيام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار