گفتگوی جان کري با مقامات فلسطيني و رژيم صهيونيستي

جان کري با مقامات فلسطيني و رژيم صهيونيستي گفتگو مي کند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، جان کری وزیر امور خارجه امریکا در سفر قریب الوقوع خود به خاور میانه با مقامات بلند پایه فلسطینی و رژیم صهیونیستی گفتگو می کند.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در گفتگوی خبری هفتگی خود گفت قرار است جان کری در این سفر گفتگوی مفصلی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشته باشد و برای کاهش اختلافات دو طرف تلاش کند.

وی تاکید کرد گفتگوی این مقامات در واقع زمینه را برای مذاکرات درباره مسائل نهایی باقیمانده و پیشبرد آن فراهم خواهد کرد.

قرار است جان کری روز چهارشنبه راهی خاور میانه شود. این دهمین سفر وی به این منطقه از زمان به عهده گرفتن مسئولیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه امریکا است. مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل با میانجی گری واشنگتن اواخر ژوئیه با هدف نهایی کردن توافقی دوجانبه تا پایان آوریل سال آینده از سر گرفته شد اما اختلاف نظرات این مذاکرات را به بن بست کشانده است.

رسانه های اسرائیل روز چهارشنبه گزارش دادند بنیامین نتانیاهو به زودی از طرح جدید احداث هزاران واحد مسکونی جدید خبر می دهد. صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی نیز روز پنجشنبه اعلام کرد اسرائیل با اعلام طرح های جدید مقامات اسرائیلی برای احداث شهرک ها در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس ، به مذاکرات صلح لطمه جدی خواهد زد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار