کرمانشاه/

بودجه پیش بینی شده برای راه آهن غرب کشور کافی نیست

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بودجه پیش بینی شده سال آینده برای راه آهن غرب کشور بسیار کم است، گفت: با این وجود دولت بهتر است برای پیشرفت پروژه با تخصیص کامل این بودجه موافقت کند.

سید سعید حیدری طیب پروژه راه آهن غرب کشور را یک پروژه فراملی خواند و با تاکید بر میزان پیشرفت این پروژه از ملایر تا کرمانشاه، افزود: دولت بودجه را براساس میزان پیشرفت پروژه ها در نظر گرفته است که متاسفانه بودجه پیش بینی شده برای راه آهن غرب کشور کافی نیست.

وی، تسهیل در حرکت زوار عتبات عالیات و گسترش مبادلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همجوار و دیگر کشورها را مهمترین مزایای راه اندازی راه آهن غرب کشور دانست و اظهار داشت: این پروژه نه تنها برای استان کرمانشاه بلکه در رشد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور نیز می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

وی با تاکید براین که باید این پروژه بیش از پیش مدنظر باشد، گفت: راه اندازی این پروژه با توجه به مزایای بسیار مهم آن برای کشور باید از خیلی وقت پیش ها حتی از زمان جنگ تحمیلی انجام می شد.

این نماینده مجلس، با اشاره به تلاش نمایندگان استان برای افزایش بودجه امسال راه آهن غرب کشور، تصریح کرد: دولت باید به پیشرفت همه جانبه استان های محروم بویژه کرمانشاه بیش از پیش توجه داشته باشد.

برای ادامه پروژه راه آهن غرب کشور 113میلیارد تومان در بودجه سال 93 پیش بینی شده است.

پروژه راه آهن ملایر به کرمانشاه به طول 177 کیلومتر و در قالب پنج قطعه در دست اجراست./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، بودجه ، راه اهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.