بدرقه‌ی جان باختگان حادثه‌ "معراجی‌ها" به خانه‌ی ابدی/ سردار نقدی: این عزیزان چشم به پاداش خود از دست شهیدان داشتند

پیکر جان‌باختگان حادثه "معراجی‌ها" با همراهی هنرمندان از میدان فردوسی به سوی خانه‌ی ابدی‌شان بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران صبح امروز ساعت 9 مراسم تشییع پیکر 4 تن از جانباختگان انفجار در شهرک سینمایی دفاع مقدس در پشت صحنه "معراجی‌ها" در میدان فردوسی تهران آغاز شده است.

بنابراین گزارش حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه، محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین،‌ حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور، حجت‌اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی دارابی معاون سیما، محمد فرجی مدیر شبکه اول، علیرضا رضا داد دبیر جشنواره فجر،‌ سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، میرعلائی مدیر عامل سابق فارابی، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی،‌ بیژن امکانیان، محمود گبرلو، علی سرتیپی، محسن روزبهانی،‌ امیر اثباتی،‌ محمدرضا عباسیان، مسعود ده‌نمکی، بهروز شعیبی، سید محمود رضوی تهیه کننده "معراجی‌ها"، جمال شورجه، برزو ارجمند، لاله اسکندری، علی دهکردی، حبیب‌الله کاسه‌ساز، روح‌الله سهرابی و... در این مراسم‌ شرکت کرده‌اند.

در این مراسم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این جان‌باختگان به عنوان مجاهدین عرصه جهاد فرهنگی به دیار حق شتافتند؛ آنهایی که همه وجودشان را برای اعتلای هنر متعهد مایه گذاشتند آنهایی که همه هنرشان این بود که پیام شهیدان را به آیندگان برسانند، در روز عزای مولایمان به دیار حق شتافتند.

وی بیان کرد: شریفی راد سالها در این عرصه تلاش کرده و مجاهدت و فداکاری‌هایی که در عرصه جنگ داشت را با حضور در عرصه فرهنگی تکمیل کرد. علی‌اکبر رنجبر هم همه وجود خود را وقف هنر دینی و ارزشمدار کرده بود.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: در دنیایی که ابرقدرت‌ها همه بی هنران خود را جمع کرده اند که علیه ملت مظلوم به کار گیرند و حرکت آزادی خواهانه ملت ایران را سرکوب کنند، و در جایی که بی‌هنران در آرزوی جوایز مستکبران هستند این عزیران چشم به پاداش خود از دست شهیدان داشتند و در روز عملیات کربلای 5 و به دیار حق شتافتند.

علی دارابی معاون سیما نیز در این مراسم گفت: امروز در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) این جمعیت عظیم عاشقانه برای تشییع پیکر 5 تن از فرزتدان برتر این مروز و بوم آمدند. ما داغدار و غمدیده هستیم و این ضایعه بزرگ را محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و همه شهیدان تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: ای جانبازان و ایثارگران شاهد باشید همسنگران شما آمدند و به خیل شهدا پیوستند تا بگویند که راه عاشورا و کربلا در طول تاریخ ادامه دارد. ما در این مراسم برای تشییع افرادی آمدیم که در راه آرمان‌هایی که داشتند و میثاقی که با شهدا بسته بودند، عافیت‌طلبی را برنگزیده بودند. اینان حماسه آفرینان راهیان نور و ایثارگرانی بودند که نشان دادند امنیت، استقلال و آزادی ما حاصل بذل جان شهدا است.

معاون سیما افزود: این عزیزان معراجی شدند و به خدا پیوستند تا بگویند شهدا چگونه در برابر استکبار ایستادگی کردند و فرزندان شجاع ما نگذاشتند یک متر از اراضی ایران به دست دشمنان برسد.

دارابی تصریح کرد: فیلم "معراجی‌ها" تا تاریخ هست ماندگار و ثابت شد، در آینده که ما لحظاتی از این فیلم را ببینیم همه می‌گوییم که چه بزرگانی برای این راه بزرگ آماده شدند که بگویند راه شهدا ادامه دارد. رسانه ملی به جامعه هنر و خانواده شهدا تسلیت می‌گوید. این شهدا ادامه دهنده راه امام حسین(ع) بودند.

در این مراسم پیکر 4 تن از جان‌باختگان این حادثه تشییع و برای دفن روانه بهشت زهرا خواهد شد. یکی دیگر از جان‌باختگان به نام مهدی مرادی در شهرستان محل زندگی خود تشییع شده است.

گفتنی است پیکر سه تن از جان‌باختگان این حادثه در قطعه هنرمندان، و یکی دیگر از آنها در قطعه صالحین دفن می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار