ارومیه/

ستاد بحران در شهرداری خوی تشکیل شد

شهردار خوی از تشکیل ستاد بحران برای مقابله با عوارض زمستان و سرما در شهر خوی خبر داد.

محمود تیزپاز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه بارش باران و برف در اواخر پاییز و شروع فصل زمستان و حجم بارش‌های سنگین برف در خوی ستاد ویژه بحران و برف روبی در شهرداری خوی تشکیل شد.

وی افزود: این ستاد با حضور سازمان‌های تابعه، اداره خدمات شهری و نواحی وابسته تشکیل و سعی شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای مواجهه مناسب با مشکلات و مسائل مربوط به بارش‌های باران و برف انجام شود.

وی تاکید کرد: ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش مسائل ایمنی و رفاه شهروندان در استفاده از امکانات شهری، تسهیل در عبور و مرور و تردد خودروها و عابرین، تسهیل و تسریع در اقدامات زمستان در ستاد ویژه زمستان مورد تاکید قرار گرفت.

شهردار خوی اضافه کرد: پیمانکاران نواحی مختلف شهرداری به برداشت پسماند، لایروبی جوی‌ها با استفاده از مقنی و کمک مقنی اقدام می‌کنند که با در نظر گرفتن برودت هوا و قرارگرفتن در فصل بارش این اقدامات به صورت منسجم و مستمر صورت می‌گیرد.

تیزپاز تاکید کرد: در حال حاضر تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم جهت ذخیره سازی نمک در مناطق مختلف شهر صورت گرفته تا در کمترین زمان ممکن مأموران خدمات شهری از این مخلوط شن و ماسه برای باز کردن معابر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فلوچارت زمستانی نواحی، تاسیسات و پارک موتوری، تعمیر و آماده سازی خودروها و ماشین‌آلات سنگین برای برف روبی و تجهیز کلیه نیروهای خدماتی توسط پیمانکاران نیز برای فصل زمستان در نظر گرفته شده است.

تیزپاز افزود: حمل زباله پارک‌ها و بوستانهای سطح شهر، هرس شاخ و برگهای زائد درختان، رفت و روب، پاکسازی مقابل مدارس و ادارات قبل از ساعت عبور و مرور شهروندان، لایروبی کانالهای سنتی و سر پوشیده سطح شهر و لایروبی جوی مقابل میدان میوه و تره بار قدیم در جابه‌جایی دکه‌های میوه فروشی از جمله اقدامات خدمات شهری شهرداری است.

شهردار خوی خاطرنشان کرد: آماد‌ه‌سازی و خرد کردن نمک‌های موجود در مجتمع تاسیساتی و نواحی یک و سه شهرداری، تخلیه مخلوط نمک و شن توسط مجتمع تاسیساتی در محل دپوی موقت نواحی 2 و 4، تشکیل جلسات توجیهی نمک‌پاشی ویژه کارگران زیر مجموعه پیمانکاران، تعبیه بشکه‌های نمک و شن در مکانهای حساس همچون بلوار آیت‌الله خوئی و پل خاتون و ورودی کوی ولیعصر، نظارت کامل مسئولین مربوطه به نمک پاشی در هنگام بارش و تجهیز ماشین‌آلات به امکانات زمستانی از دیگر اقدامات خدمات شهری شهرداری در زمستان امسال است./ش

برچسب ها: خوی ، شهردار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.