یکی از استان های تاریخی کشور که سهم بسزایی در جذب توریستهای داخلی و خارجی دارد استان کرمانشاه است و شهرستان روانسر به عنوان دروازه اورامانات، استعداد شگفت‌انگیزی در جذب توریست دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه،از موافقت اصولی تاسیسات گردشگری مجتمع تجاری- توریستی و ورزشی ستاره هورامان در روانسر خبر داد و گفت: این طرح می تواند در توسعه پایدار شهرستان روانسر تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

علی فعله گری گفت: شهرستان روانسر به عنوان دروازه منطقه اورامانات کرمانشاه و نزدیکی به مرز کشور عراق و موقعیت مناسب، استعداد شگفت انگیزی در جذب توریست و گردشگر را داراست.

وی افزود: روانسر یکی از 50 منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است که در سفر هیات دولت به تصویب اعضاء رسیده است.

فعله گری گفت: این طرح در زمینی به مساحت 45 هزار و 577 مترمربع و با زیر بنای 38 هزار و 500 مترمربع و با قابلیت های بازارچه صنایع دستی، هتل، سفره خانه سنتی و مدرن، پارکینگ با ظرفیت 750 خودرو، نمازخانه، شهر بازی و سالن اجتماعات احداث می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در مجموع این طرح با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال از سرمایه متقاضی در حال ساخت است.

 فعله گری تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در راستای سیاستهای سازمانی و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد زیر ساخت‌های این طرح از قبیل آب و برق و گاز اقداماتی را انجام داده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.