ادامه تلاش اسرائیل برای ويران کردن روستاهاي عرب نشين صحراي نقب

طرح احداث شهرک هاي يهودي نشين به جاي روستاهاي محل سکونت اعراب باديه نشين صحراي نقب همچنان از جانب اسرائيل در حال پيگيري است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رييل نيوز، سي ام نوامبر گذشته عرب هاي ساکن صحراي نقب در فلسطين اشغالي در اعتراض به ويران شدن سکونت گاه هايشان تجمعي گسترده برگزار کردند که با حمايت بين المللي روبرو شد. آنها در اعتراض به قانوني تجمع کردند که براساس آن سکونت گاه هايشان ويران و تبديل به شهرک هاي يهودي نشين خواهد شد. 

بني بگين عضو کنست که از معماران اصلي اين طرح به شمار مي رود استعفاي غيرمنتظره خود را اعلام کرد وي همچنين به نخست وزير اسراييل توصيه کرد اين قانون را کنار بگذارد. 

وي گفت از زماني که کميته امور داخلي بررسي اين قانون پيشنهاد ي را آغاز کرده است، احزاب راست گرا و چپگرا يهوديان و اعراب تلاش کردند از درد و رنجي که اعراب باديه نشين متحمل شده اند به نفع خود استفاده کنند و شرايط را به جايي کشاندند که اين مسئله اکنون تبديل به مسئله اي جنجالي شده است. 

با اين حال عطيه الاسلام رييس ائتلاف حمايت از روستاييان صحرانشين در نقب مي گويد اين طرح همچنان در حال پيگيري است و اضافه کرد اين قانون که به قانون پراور معروف شده است چهار مرحله دارد نخستين مرحله ويران کردن روستاهاي کوچک است، مرحله دوم دور کردن مردم از روستاهاي ويران شده است مرحله سوم متمرکز کردن آنها در مناطق مورد نظر است و چهارمين مرحله تبديل کردن روستاهاي ويران شده به شهرک هاي يهودي نشين است. اسراييل قصد دارد به اين ترتيب چهل شهرک يهودي نشين احداث کند. هم اکنون نيز طرح ويران کردن تدريجي روستاهاي صحراي نقب آغاز شده است. 

شهدا ابن بري از حقوقدانان طرفدار حقوق صحرا نشينان نقب مي گويد اين قانون هدف اصلي انضمام زمين هاي نقب به سرزمين هاي تحت کنترل اسراييل را دنبال مي کند. ساکنان محلي صحراي نقب از خانه هايشان بيرون خواهند شد به جاي خانه ها و حتي درختان شهرک هاي يهودي نشين احداث خواهد شد. 

انتهای پیام /
برچسب ها: اسرائیل ، تلاش ، ادامه ، روستا ، عرب ، صحرا ، نقب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار