"چورکین" خواستار کمک مخالفان سوريه برای تحويل کمک های بشردوستانه شد

"ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گزارش داد کشورهایی که در نیروهای مخالف سوریه نفوذ دارند باید آنان را به رفع موانع بر سر راه تحویل کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیر در این کشور متقاعد کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، چورکین در ادامه تاکید کرد کار دشوار و جدی فراهم ساختن امکان ارائه کمک های بشردوستانه به برخی مناطق سوریه در جریان است و مشکل این است که گاهی اوقات مخالفان با عبور کاروان های حامل کمک های بشردوستانه موافقت نمی‌کنند.

وی گفت این موضوع بسیار حائز اهمیت است که کشورهای دارای نفوذ بر مخالفان با آنان برای فراهم کردن امکان ارائه کمک های بشردوستانه به توافق رسند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ، مشکل امکان دسترسی برای ارائه کمک های بشردوستانه در سوریه را نگرانی دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست.

چورکین گفت این موضوع در گروهی که در ژنو به منظور رسیدگی به موضوعات بشردوستانه تشکیل شده است و نیز از طریق کانال های دوجانبه مورد بررسی قرار دارد. 

"والری آموس" مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اخیرا از دمشق دیدن و با مقامات سوریه درباره امکان فعالیت های بشردوستانه در سوریه در سال 2014 گفتگو کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد بیش از نه میلیون سوری با کمبود جدی مواد غذایی ، دارو و دیگر مایحتاج ضروری خود مواجه هستند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود دولت سوریه آماده است عبور کاروان های حامل کمک های بشردوستانه را به یرموک و برزه میسر سازد و با گروه های مخالف برای ارائه کمک های بشردوستانه به غوطه شرقی و دیگر مناطق در اطراف پایتخت  همکاری کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار