قم/

قم تیم «نمونه اخلاق» پیکارهای کشتی فرنگی جوانان کشور شد

تیم هیئت کشتی استان قم در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور موفق به کسب عنوان و جام ویژه اخلاق این پیکارها شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور بعد از دو روز برگزاری به میزبانی هیئت کشتی استان مازندران و شهرستان نوشهر در حالی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد که تیم میزبان یعنی مازندران توانست بالاتر از سایر تیم‌های مدعی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.


در واقع قهرمانی تیم هیئت کشتی استان مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور به میزبانی این استان در حالی رقم خورد که سهم تیم کشتی فرنگی استان قم از این پیکارها کسب یک مدال و البته جام ویژه اخلاق این پیکارها بود.

بر اساس برنامه ریزی فدراسیون کشتی کشورمان، در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور با شرکت 183 کشتی‌گیر از 26 استان حضور داشتند و رقابت خود در تلاش برای کسب عناوین اول تا سوم مشترک اوزان هشت‌گانه را در قالب 28 تیم به انجام رساندند.

همچنین کشتی گیران شرکت کننده در این دوره از پیکارها در تلاش برای کسب مدال در هشت دور با یکدیگر پیکار کردند و در مجموع 213 کشتی در سالن ورزشی شهرستان نوشهر استان مازندران برگزار شد تا نفرات برتر هر وزن معرفی و تجلیل شوند.

رده‌بندی انفرادی و تیمی این دوره از رقابت‌ها در حالی مشخص شد که کشتی گیران شرکت کننده در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم با یکدیگر مسابقه دادند و سهم تیم قم نایب قهرمانی و نشان نقره یحیی جساس در وزن 96 کیلوگرم بود.

یحیی جساس از تیم هیئت کشتی قم در وزن 96 کیلوگرم تنها در دیدار نهایی به محمد ابراهیمی از کردستان باخت و نایب قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم مشترک به سبحان نعیمایی از مازندران (ب) و سجاد منوچهری از کرمانشاه رسید و علی کنعانی از اردبیل و سعید حوری‌نژاد از توابع تهران مشترکاً پنجم شدند.

همچنین در رده‌بندی تیمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در نوشهر، تیم میزبان یعنی مازندران (الف) با کسب 54 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد، تیم هیئت کشتی استان تهران با کسب 40 امتیاز موفق به کسب مقام دوم شد.

همچنین تیم هیئت کشتی استان لرستان با کسب 27 امتیاز در رده سوم رده بندی تیمی جای گرفت، تیم هیئت کشتی استان کرمانشاه با کسب 35 امتیاز چهارم شد، تیم هیئت کشتی استان خوزستان با کسب 34 امتیاز  پنجم شد و تیم مازندران (ب) با کسب 28 امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت.

نکته مهم و قابل توجه پایان پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در نوشهر این است که تیم قم توانست عنوان تیم اخلاق این رقابت‌ها را به خود اختصاص بدهد و پرونده این پیکارها با تجلیل از برترین‌ها از جمله تیم هیئت کشتی قم بسته شد.

تیم قم در حالی با کسب نشان نقره یحیی جساس به کار خود در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور در نوشهر پایان داد که پیش از این در پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی جوانان کشور که دهه اول آذر ماه در قم برگزار شد، توسط مهدی عطارد، مهدی ابراهیمی و یحیی جساس با سه مدال نقره اوزان 66، 74 و 96 کیلوگرم در رده‌بندی تیمی نخستین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور رتبه ششم جدول رده بندی را از آن خود کرد.
برچسب ها: قم ، نمونه ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.