با مصرف این ماده غذایی با "آسم" خداحافظی کنید

برای پیشگیری و درمان بیماری آسم راهکارهای درمانی زیادی توسط پزشکان ارائه شده که شاید این روش درمانی چندان بی‌فایده نباشد.

دکتر محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بیماری آسم یک واکنش آلرژیک است که دلایل مختلفی را برای ابتلا به این بیماری از جمله استشمام گرد و غبار، سیگار، آلاینده‌های محیطی و گرده درختان و کمبود فیبر در رژیم غذایی وجود دارد. 

وی اشاره کرد: فیبر بیشتر در غلات سبوس‌دار میوه‌ها و سبزیجات حبوبات یافت می‌شود. 

انوشه در ادامه گفت: مصرف فیبر برای سلامت بدن، یبوست، قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی بدن کاهش سموم هوا که از محیط به ما می‌رسد و جلوگیری از تولید سلول‌های سرطانی و حالات التهابی از جمله آسم و سرطان روده بزرگ و گوارش جلوگیری می‌کند. 

وی اشاره کرد: طبق تحقیقات جدیدی در علم تغذیه در دنیا انجام شده است فیبر یکی از درمان‌ها و کمک کننده برای پیشگیری و درمان آسم می‌باشد. 

وی در ادامه افزود: یکی از موادی که فاقد فیبر است و به مقدار زیاد مصرف می‌شود، آرد سفید است. 

وی در پایان توصیه کرد: مردم در رژیم غذایی متعادلشان مواد غذایی مناسب فیبر دار بگنجانند و از مواد فراوری شده که حاوی فیبر نیستند، ویتامین و املاح معدنی کم دارند و کالری بیشتری را به بدن می‌رسانند و حتی ارزش غذایی محدودی دارند کمتر استفاده شود و به جای آن از مواد غذایی تازه میوه و سبزیجات تازه بیشتر مصرف کنند تا بدنی سالم عاری از بیماری داشته باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: آسم ، فیبر ، سبزیجات ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.