فارس/

ارتقای فرمانداری کازرون به فرمانداری ویژه در سال آینده

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی از تحقق فرمانداری ویژه این شهرستان بنا به دستور بررسی وزیر کشور تا سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،شاهین محمدصادقی به برخی اقدامات انجام یافته در حوزه نمایندگی خود اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه برق یک اتفاق بزرگی که نتیجه پی‌گیری‌های صورت گرفته از مجلس هفتم تا مجلس نهم مبنی بر احتساب تعرفه برق کازرون به مناطق گرمسیری بود، با موفقیت صورت پذیرفت و از تابستان امسال برق این شهرستان با تعرفه گرمسیری حساب شد.

وی افزود: افزون بر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان صرف تقویت ایستگاه برق قائمیه شده که با بهره‌برداری از آن دیگر این بخش با افت ولتاژ برق روبه‌رو نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شبکه دیجیتالی تلوزیونی با اعتباری افزون‌بر یک‌میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی اتوبان مبادی ورودی کازرون به سمت پل آبگینه به طول 10 کیلومتر را نیز از اقدامات انجام یافته در این شهر برشمرد و گفت: این اتوبان تا بهار آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدصادقی از قبول دولت برای احداث اتوبان بعد از پل آبگینه تا روستای برنجان خبر داد و ابراز داشت: باند برگشت این اتوبان بر اساس کارشناسی از کتل دختر در جاده قدیم کازرون به شیراز صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اتوبان دوراهی راهدار تا کمارج به طول 15 کیلومتر با هزینه‌ای افزون‌بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و ادامه آن به سمت برازجان در دست اقدام است.

نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتوبان قائمیه به سمت راهدار و نیز قائمیه به سمت نودان در دست اقدام بوده که تا تابستان سال آینده قائمیه به سمت نودان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدصادقی در ادامه از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد کمربندی خانه زنیان تا چهل چشمه خبر داد و گفت: این کمربندی ساخته شده و فقط 400 متر آن معارض پیدا کرده که با برطرف کردن این موانع در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و مردم شهرستان کازرون از بار ترافیکی این مسیر راحت می‌شوند.

وی ایجاد روشنایی تونل‌های راه کازرون به شیراز با هزینه‌ای افزون‌بر 4 میلیارد تومان را از اقدامات دیگر خود در طول داشتن کسوت نمایندگی مردم این شهرستان در خانه ملت عنوان کرد و بیان داشت: با مذاکراتی که با اداره راه این استان صورت گرفته قرار شده روشنایی دو تونل دیگر باقی‌مانده به‌زودی انجام شود.

این مسئول از آغاز به کار دوباره پروژه تعطیل شده تونل محرم (بناف) با اعتباری افزون بر 15 میلیارد تومان توسط شرکت پیمانکاری استراتوس در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: در جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در تهران صورت گرفت قرار بر این شد با تخصیص این اعتبار شرکت استراتوس پیمانکار پیشین این پروژه دوباره عملیات اجرایی را آغاز کند.

محمدصادقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ایجاد راه آهن و آزادراه شیراز به بوشهر به تصویب نرسیده است گفت: در صورت تصویب آن شهرستان کازرون نیز از این نعمت بی‌بهره نمی‌ماند.

نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی در پایان از آغاز به‌کار پتروشیمی گچساران و کازرون در سال آینده خبر داد و ابراز داشت: با شروع به کار مرکز پتروشیمی بیدبلند2 که خوراک پنج شرکت پتروشیمی را در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌کرد امید می‌رود با همت مسئولان پتروشیمی کازرون دوباره آغاز به کار کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: فارس ، فرمانداری ، کازرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.