همزمان با نزدیک شدن به برگزاری اجلاس ژنو2؛

روسیه طرح تشکیل دولت وحدت ملی فراگیر در سوریه را بررسی می‌کند

روزنامه الحیات از بررسی تشکیل دولت وحدت ملی فراگیر در سوریه از سوی روسیه تنها دو روز مانده به برگزاری اجلاس ژنو2 خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الحیات چاپ لندن روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت:مسکو پیش از آغاز به کار اجلاس ژنو2 در روز چهارشنبه پیشنهاد دولت سوریه در تشکیل دولت وحدت ملی فراگیر را که دربردارنده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری "بشار اسد" در 17 جولای است،در حال بررسی دارد.

بر اساس گزارش روزنامه الحیات در این طرح "بشار اسد" و نامزدهایی از مخالفان بر اساس قانون اساسی کنونی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام شرکت خواهند کرد.

منابع آگاه افزودند:اختلافات بین مسکو و واشنگتن بر سر نتایج اجلاس ژنو2 وجود داشته و طرف آمریکایی بر اولویت تشکیل دولت انتقالی در سوریه براساس بیانیه اجلاس ژنو1 تاکید دارد.

این منابع با اشاره به اینکه کشورهای غربی از توافق با طرف روسی بر سر تفسیر بیانیه ژنو2 سخن می‌گویند اظهار داشتند:مقامات آمریکایی اسامی برخی از شخصیت‌های سوری را برای حضور در دولت انتقالی به روسیه پیشنهاد دادند و در پی اجرایی کردن بیانیه ژنو1 در اجلاس ژنو2 هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار