دادگاه بحرینی 14 مخالف رژیم آل خلیفه را به 10 تا 15 سال زندان محکوم کرد

دادگاهی در بحرین14 معترض مخالف رژیم را به 10 تا 15 سال حبس محکوم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، در ادامه سیاست سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه علیه مخالفان، دادگاهی در بحرین چهارده معترض مخالف رژیم را به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

طبق این حکم، 14 معترض جوان از روستای بنی جمره در شمال غرب بحرین که نزدیک منامه، پایتخت این کشور قرار دارد، به ده تا پانزده سال زندان محکوم شده‌اند.

سی ام دسامبر ۲۰۱۳ میلادی، دادگاهی دیگر در بحرین 5 معترض ضد رژیم را به 15سال زندان محکوم کرد.

دخالت در 2 بمب‌گذاری از جمله انفجار بمب در مسابقه فرمول یک در سال ۲۰۱۲ ، اتهاماتی است که رژیم بحرین علیه این افراد مطرح کرده است.

به گفته فعالان حقوق بشر بحرین، رژیم سلطنتی در این کشور حوزه خلیج فارس تنها در ماه دسامبر ۲۰۱۳ ، دست کم180 معترض مخالف را دستگیر کرده است.

فعالان حقوق بشر همچنین می‌گویند، رژیم آل خلیفه در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات دموکراسی‌خواهان این کشور، به شکنجه، حبس و دستگیری متوسل شده است.

تظاهرات و اعتراضات بحرینی‌ها از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده است.

معترضان در ابتدا اصلاحات سیاسی و سلطنت مشروطه را خواستار بودند، اما درخواست آنان با سیاست بی‌رحمانه رژیم در سرکوب اعتراضات مردمی، به برکناری خاندان آل خلیفه تغییر یافت.

فیلیپ لوتر ، مدیر مسئول امور خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل، ماه اکتبر ۲۰۱۳ میلادی اعلام کرد، مقامات بحرین به سادگی بر معارضان برچسب «تروریست» می‌زنند و سپس برای اعتراف‌گیری، آنان را در معرض هرگونه فشار و تعدی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار