آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مسئولان مشکلات مردم را حل کنند

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: مسئولان باید تمام تلاش خود را در راستای خدمت به مردم به کار بندند و مشکلات آنان را در چارچوب قانون، برطرف کنند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  "آیت‌الله علوی‌گرگانی"، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای آموزش و پرورش استان قم، عمل به مسئولیت‌های فردی و اجتماعی را امری بسیار خطیر دانسته و اظهار داشت: انسان به سختی می‌تواند از عهده مسئولیت فردی خود برآید و در قبال آن را پاسخ‌گو باشد، چه رسد به این که بار مسئولیت دیگران نیز بر عهده او گذاشته شده باشد.
 
وی در ادامه درباره فلسفه سنگینی مسئولیت، تصریح کرد: در این عرصه، انسان باید علاوه بر جلب رضایت معبود برای جلب رضایت مخلوقات نیز تلاش ویژه‌ای داشته باشد.
 
معظم له با اشاره به آیات قرآن کریم، یادآور شد: خداوند در قرآن می‌فرماید «اگر زمام کار مردم در دست شما قرار گرفت از من یاری بخواهید» و این مسئله واضح و روشن است که اگر انسان در انجام مسئولیت‌های خود، خدا را فراموش کند، خداوند نیز او را رها خواهد کرد.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی درباره نحوه ارتباط انسان با خداوند و تقویت آن، خاطرنشان کرد: خداوند برای تمام اعمال، از انسان مطالبه و پرسش می‌نماید، پس تعهدکاری و اعتقاد به پاسخگویی از نکاتی است که سبب می‌شود خداوند انسان را یاری کند.
 
وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران سرآمد تمام نظام‌های حاکم در دنیاست، ابراز داشت: در دنیای امروز نظامی مانند جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، هر چند که در آن نقایضی نیز دیده می‌شود، ولی شکی نیست که خدمت به مردم در نظام اسلامی، از مقدس‌ترین کارهاست
 
معظم له در پایان، خدمت به خلق را از توفیقات الهی برشمرد و افزود: مسئولان باید تمام  اهتمام خود را در راستای خدمت به مردم به کار بندند و مشکلات آنان را در چارچوب قانون، برطرف کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار