سرنوشت اسکار فیلم خارجی زبان امسال!

از قرار معلوم پس از اسکار امسال، باید منتظر تغییرهای اساسی در اسکار فیلم خارجی زبان باشیم؛ امسال 76 فیلم از کشورهای مختلف برای رقابت در این بخش فرستاده شده‌اند که رکورد تازه‌ای در این رشته است.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ در سال‌های گذشته شاهد برخی تغییرها در معیارها و ضوابط اهدای جایزه‌های اسکار در بخش‌های مختلف بوده‌ایم. از قرار معلوم پس از اسکار امسال، باید منتظر تغییرهای اساسی در اسکار فیلم خارجی زبان باشیم. امسال 76 فیلم از کشورهای مختلف برای رقابت در این بخش فرستاده شده‌اند که رکورد تازه‌ای در این رشته است. با این حال فیلم‌های مهمی به "طرز نامنتظری" غایب هستند: جعبه‌ی ناهار" و" پسر کو ندارد نشان از پدر" به دلیل رد شدن از سوی به ترتیب هیأت‌های انتخاب فیلم هندوستان و ژاپن و فیلم برنده‌ی نخل طلای کن یعنی آبی گرم‌ترین رنگ است به این دلیل که پخش کننده‌ی فرانسوی‌اش از اکران عمومی فیلم در تاریخ مناسب سر باز زد. در حال حاضر اعضای رأی دهنده‌ی آکادمی اسکار در ای رشته، د رحال تماشا و سبک و سنگین کردن این 76 فیلم هستند و در نهایت تا پیش از کریسمس، اسامی شش فیلم که از غربال آن‌ها رد شده‌اند به اضافه‌ی سه فیلم دیگر که توسط هیأتی از قبل تعیین شده برگزیده شده‌اند اعلام خواهد شد. پس از آن در دور بعدی، دو هیأت انتخاب دیگر، این نُه فیلم فینالیست را تماشا می‌کنند و پنج تا از آن‌ها را به عنوان نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان معرفی می‌کنند.

مارک جانسن، یکی از طراحان این سیستم گزینش نامزدها، پس از یک سال دوری از آکادمی برگشته و برای دوازدهمین بار در سیزده سال اخیر به عنوان رییس هیأت اجرایی جایزه‌های بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی مشغول شده است. مارک جانسن 68 ساله به عنوان تهیه کننده، یکی از معتبرترین چهره‌های سینما و تلویزیون آمریکاست. او یکی از تهیه‌کنندگان انگشت‌شماری است که هم اسکار بهترین فیلم را گرفته‌اند و هم جایزه‌ی امی بهترین سریال، جانسن که 24 سال پیش به عنوان تهیه‌کننده‌ی فیلم معروف مرد باران/ رین من اسکار گرفته بود همین تازکی به عنوان تهیه‌کننده‌ی سریال درخشان زدن به سیم آخر، جایزه‌ی امی را هم گرفته است. در کارنامه‌ی تهیه‌کنندگی او در سینما، فیلم‌های معروفی مثل باگزی، کافکا، مسابقه‌ی تلویزیونی هوش، دانی براسکو، آن‌چه در زیر نهفته، وقایع‌نامه‌ی نارنیا: شیر، جادوگر و کمد و بسیاری فیلم‌های موفق دیگر دیده می‌شود.

وب سایت معروف thewrap.com اخیراً با جانسن درباره‌ی تغییرهایی که قرار است در عرصه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اعمال شود مصاحبه کرده است. بدیهی است که برای ما سینما دوستان ایرانی به دلایل آشکار ای رشته‌ی اسکار اهمیت خاصی دارد و به همین دلیل خواندن این مصاحبه خالی از لطف نیست.

منبع: ماهنامه24/

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار